Передплата 2024 «Добрий господар»

«Я поважаю жінок, але хірургія — це не так просто…»

Журналістка «ВЗ» поспілкувалась з ректором Львівського національного медичного університету Борисом Зіменковським про скандал, який розгорівся у стінах навчального закладу

Розподіл випускників в інтернатуру
Розподіл випускників в інтернатуру

У Львівському національному медичному університеті ім.Данила Галицького відбувся розподіл студентів на інтернатуру. Після шести років навчання випускники обирають майбутню спеціалізацію. Утім студенти звинуватили керівництво навчального закладу у порушенні процедури розподілу та упередженому ставленні до студенток.

Студенти опублікували у соцмережах відео, на якому ректор Борис Зіменковський під час розподілу випускників в інтернатуру дозволяв собі сексистські жарти… Коли одна студентка сказала, що обирає для спеціалізації хірургію, Борис Зіменковський відповів, що «це сумно» і він таку «знати би не хотів». «А якби рибу фарширувала?», — питає ще одна членкиня комісії. «Та рибу! А якщо мене заріже вночі?», — відповідає ректор.
Іншій студентці Борис Зіменковський сказав, що людині з прізвищем Вовкодав «не можна до дітей». А ще одній на запитання про те, що їй робити з розподілом, порадив «повіситись».

Як розповіла журналістам студентка Марія Грищук, яка опублікувала це відео:

— Були окремі рейтингові списки студентів зі спеціальностями «медицина» та «педіатрія», проте, на прохання студентів-педіатрів та за погодженням МОЗ, було дозволено студентам за спеціальністю «педіатрія» бути в рейтингу студентів за спеціальністю «медицина», про що не були повідомлені решта студентів, що призвело до порушення порядку рейтингового розподілу та втрати місць.

У коментарі для «ВЗ» Марія Грищук уточнила:

— Проведення розподілу на інтернатуру було дуже стресовою ситуацією, зокрема через відсутність можливості комунікації з членами комісії та відсутності відповіді на наші запитання. Всі студенти лише за створення прозорої системи навчання та розподілу, на чому наголошувала адміністрація університету, і саме тому ми хотіли бути активно залучені у вирішення проблем, що виникали протягом всього часу розподілу…

Журналістка «ВЗ» поспілкувалась з багаторічним ректором Львівського медуніверситету Борисом Зіменковським.

— Я до студентів взагалі не звертався, — каже Борис Зіменковський. — Я сидів у своєму кабінеті по центру, а праворуч сиділа проректор. І раптом студентка-педіатр, і прізвище у неї таке — Вовкодав… А ми вже втомилися. Я тихенько повертаюся до проректора і кажу: «А то прізвище не настрашить дітей?». Мікрофон чутливий… Та я нічого не мав на увазі, я пожартував… Пам’ятаєте, Червону шапочку і вовка… Навіть не усі в кабінеті це почули. І другий раз, що я казав, дивлюсь, багато дівчат хоче йти на хірургію, патанатомію. Хірургія — це все ж агресивний лікувальний захід серед всіх інших. Патанатомія теж — розрізати трупи тощо. І я знову ж таки звернувся не до студентів, повертаюся до проректора і кажу: «Жінки хочуть різати!».

Це моя особиста думка. Але є жіночі професії, а є чоловічі. Які там сексистські жарти… Я поважаю жінок! Але хірургія — це не так просто. А в жінки завжди «на голові» багато чого — сім'я, діти… А тут — різати і різати! Не всі можуть це робити. Якщо хтось зі студентів мене неправильно зрозумів, я перепрошую. Я не хотів нікого образити. Говорив жартома.

— Студенти вимагають прозорої системи навчання та розподілу на інтернатуру…

— Така система розподілу була в університеті проведена вдруге. Раніше була інша система. Те, що там є багато недоліків, факт! Тепер перш за все враховується рейтинг навчання. Я був завжди проти цього. Чому? Один студент прекрасно вчиться, йому ніхто не заважає, навпаки ще й допомагають. Все добре. В іншого студента/студентки — родина, дитина. Відповідно, часу на навчання мають менше. Це соціально-економічний фактор. Тобто рейтинг не зовсім враховує соціально-економічні умови студента.

А тут як виходить: першими обирають професію студенти, які за рейтингом краще вчаться! Ось перші 50−100 вибрали собі місця, а інші - далеко внизу за рейтингом… Не тому, що вони не хотіли вчитися, в них не виходило, життя тяжке…

— А скільки людей брали участь у розподілі?

— Було 378 осіб (плюс 23 — студенти-педіатри). Але 90 осіб не згідні з місцем праці, вони сказали, що будуть самостійно шукати роботу, платити за інтернатуру. Але це їхнє право. Хоча, як на мене, випускник може піти на бюджетну спеціальність, попрацювати. Якщо робота йому не підійде, може піти на іншу спеціалізацію. Заплатити за це гроші, і його навчать.

Якими були цьогорічні пропозиції. Наприклад, Львівська область — 198 місць. Такого ніколи не було! Найбільше вакансій пропонувалося на «внутрішні хвороби» — 38. Сімейна медицина — 31. Радіолог — 19. Хірург — 18. У Волинській області надали 158 вакансій і ще 8 місць — в Сумській області.

Я працюю ректором 25 років (Борису Зіменковському 83 роки), але за цей час не пам’ятаю, щоб були такі прекрасні місця для наших студентів — Львівська область, Волинська область. Наприклад, вакансія хірурга у Львівській обласній клінічній лікарні. Такого ніколи не було! Я вдячний міністерству охорони здоров’я за таке гарне ставлення.

— Студенти нарікають, що не мають комунікації з членами комісії…

— Був попередній розподіл на інтернатуру, це роблять деканати, я у процедуру не втручаюсь. Є місця, вони розподіляють. Але є умова — рейтинг! Наш працівник Олександр Курянович розробив спеціальну програму, як визначати той рейтинг. Чи можуть бути помилки? Можуть. В деканаті їх виправляють. Це тяжкий процес… Розподіл провели, але хтось незадоволений…

Міністерство охорони здоров’я, звісно, хотіло як краще. Та головне завдання університету — підготувати спеціаліста. А розподіл на роботу, це швидше, державне питання. Наші випускники працюють по усьому світу, Львівський медуніверситет поважають.

— Студентам за спеціальністю «педіатрія» дозволили бути в рейтингу студентів за спеціальністю «медицина», а це, зі слів студентів, призвело до порушення рейтингу…

— Ми зберегли «педіатрію» в нашому університеті. Хоча в інших університетах відмовилися. Я завжди вважав, що педіатрія важлива. Це ж дитячий лікар. Вони вчаться по своїй програмі. Це надвідповідально! Не усі можуть працювати з дітьми. Тому педіатрів треба спеціально готувати. Педіатрів бракує…

— Що ви порадите студентам?

— Я би радив поважати своїх вчителів, бо без них вони б не стали спеціалістами. По-друге, студент прийшов в університет вчитися, діставати спеціальність. То робіть це! І третє, треба поважати державу, держава 6 років платила за студентів-бюджетників гроші.

Позиція МОЗ

Ситуація, що склалася у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького — неприпустима.

Міністерство охорони здоровʼя засуджує будь-які прояви сексизму та упередженого ставлення до студентів. За це кожен, хто був причетний до цієї ганебної ситуації, понесе відповідальність.

Наразі при МОЗ вже створена комісія для надання оцінки ситуації, що склалася у Львівському національному медуніверситеті ім. Данила Галицького під час розподілу студентів в інтернатуру. До її складу увійдуть представники керівництва МОЗ та відповідних департаментів.

Комісія проаналізує ситуацію та дасть детальну оцінку діям ректора та членам приймальної комісії. Окремим предметом розслідування стане бездіяльність представника МОЗ, який був присутній на засіданні через відеозвʼязок, однак жодним чином не відреагував на неприпустиму поведінку приймальної комісії університету.

Студенти, наші майбутні медики, які у війну продовжили навчання та планують будувати свою карʼєру в Україні, в жодному разі не мають ставати мішенями для словесного насильства.

Будь-які прояви сексизму, словесне насильство, упереджене ставлення чи образи в бік студентів — це ганьба для закладу вищої освіти та його керівництва. Такі дії не залишаться без покарання.

Міністерство охорони здоровʼя просить вибачення студентам, які стали учасниками цієї ганебної ситуації, що сталася.

Найближчим часом, будуть ухвалені відповідні кадрові рішення. Окрім того, будуть опрацьовані численні скарги студентів даного ЗВО, які стосуються процедури розподілу в інтернатуру загалом.

Схожі новини