Передплата 2024 «Добрий господар»

У Львові стабільну роботу е-квитка обіцяють до кінця тижня

Про наслідки форс-мажору електронної оплати в громадському транспорті розповів для «ВЗ» директор департаменту міської мобільності та інфраструктури Львівської міської ради Олег Забарило

Фото "ВЗ"
Фото "ВЗ"

У громадському транспорті Львова, де ще не оновлено дані бортових систем, можлива сповільнена робота електронної оплати проїзду (АСОП). Заміну сім-карт шифрованих каналів розпочали ще 16 грудня. За добу технічна команда ЛКП «Львівавтодор» налаштовує шифровані канали зв’язку бортових систем з центральним програмним забезпеченням на орієнтовно 120-ти транспортних засобах. Пріоритетними є ті транспортні засоби, які щоденно виходять на маршрути міської транспортної мережі. Сім-картки замінено у 437 транспортних засобах. Загалом заміна сім-карт та відновлення стабільної роботи безготівкової оплати в громадському транспорті Львова планується упродовж цього тижня.

Про це розповів у коментарі для «ВЗ» директор департаменту міської мобільності та інфраструктури Львівської міської ради Олег Забарило.

Нагадаємо, «ВЗ» уже писав, що транспортний колапс, який виник з оплатою в автобусах та електротранспорті через збої роботи «Київстар», на жаль, тривають. Навіть якщо мобільний зв‘язок налагодили.

«У зв’язку з масштабною хакерською атакою на мережу зв’язку „Київстар“ був недоступний зв’язок бортових систем та центрального сервера АСОП, — пояснив Олег Забарило. — Враховуючи, що ще не всі бортові системи вивантажили дані валідацій, і робота технічних спеціалістів та відновлення шифрованого зв’язку продовжується — потенційні втрати на цей час ще підраховуються».

Запитую, чи правомірно водії маршруток вимагали у пасажирів оплати готівкою (20 грн), але при цьому не давали квитки, або давали їх старого зразку з неактуальною ціною проїзду.

Олег Забарило каже, що бортові системи автоматизованої системи оплати проїзду в транспортних засобах Львова накопичували великий обсяг інформації. При чому без своєчасного відвантаження… Це призвело до ускладнення в роботі бортових систем, зокрема вплинуло на тривалість формування та друку паперових квитків з QR-кодами.

«З метою забезпечення належного обліку поїздок, водії тимчасово видавали пасажирам паперові квитки старого зразка, — наголосив мій співрозмовник. — Водночас в цей період контролери не накладали штрафів за безквитковий проїзд. Контролери навпаки допомагали пасажирам оплачувати за проїзд».

Експерти з транспортних питань раніше говорили «ВЗ», що колапсу з електронною оплатою проїзду можна було уникнути, оскільки система е-квитка мала би мати резервні карточки зв‘язку інших мобільних операторів. Олег Забарило на це відповів так: «Згідно із дизайном системи, розробленого за тендерною документацією АСОП та підписаного в грудні 2020 року тодішнім керівництвом проєкту, бортові системи АСОП обладнані однією сім-карткою».

Схожі новини