Передплата 2024 «Добра кухня»

На зворотному боці Місяця виявлено велику нову структуру

• 08.07.2023, 20:30

Вчені під поверхнею Місяця виявили брилу стародавнього граніту, якому приблизно 3,5 млрд роки

супутник Землі. Фото з мережі

Ця порода є доказом типу вулканізму, який на супутнику Землі раніше не знаходили, повідомляє Science Alert з посиланням на дослідження в Nature.

Вчені провели дослідження, на основі наявних даних, у рамках якого вони вирішили виміряти рівень тепла під поверхнею вулканічного об'єкта на зворотному боці Місяця, який називається аномалія Комптона-Белковича. Вчені з’ясували, що тепло, що виділяється під поверхнею, походить від концентрації радіоактивних елементів, які можуть існувати на Місяці тільки у вигляді граніту. Граніти являють собою залишки магматичних порід під згаслими вулканами. А гранітне утворення, яке залишилося після охолодження лави називається батоліт.

За словами вчених, будь-яке велике гранітне утворення, яке можна знайти на Землі, раніше живило велику групу вулканів. Але батоліти набагато більші за розмірами, ніж вулкани на поверхні, які вони живили. Планетологи виявили батоліт на Місяці в тому регіоні, який раніше був визнаний вулканічним комплексом, але вчені були вражені його розміром — його діаметр становить приблизно 50 км.

Дослідники кажуть, що це є доказом розвиненої магматичної водопровідної системи, яка набагато більша, ніж очікувалося, для Місяця.

Вони додають, що граніт також може утворитись при екстремальних температурах. Однак питання щодо існування води на супутнику Землі лишається без відповіді.