Передплата 2024 ВЗ

На колишньому ЛАЗі відновлять виробництво автобусів?

Новий власник сподівається, що санація призведе до повного фінансового оздоровлення ТОВ «Львівські автобусні заводи»

Фото INPRESS.UA
Фото INPRESS.UA

Новий власник колишнього Львівського автобусного заводу сподівається ще цього року відновити… виробництво автобусів. Про це повідомила biz.liga.net з посиланням на пресслужбу івано-франківської будівельної компанії Blago, співвласник якої придбав контрольну частку в ТОВ «Львівські автобусні заводи».

«Ми є одним з учасників ТОВ „Львівські автобусні заводи“. Левова частка боргів уже погашена в процедурі санації. На теперішній час завершується уточнення всіх вимог поточних кредиторів для їх остаточного погашення та завершення санації, що призведе до повного фінансового оздоровлення ТОВ „Львівські автобусні заводи“, — розповіли в компанії. — Сподіваємося, що в цьому році буде завершена санація, і завод зможе відновити свою діяльність».

Такі заяви є дещо несподіваними, адже досі усі експерти були майже впевнені, що новий інвестор захоче будувати на території колишнього ЛАЗу житло. Адже новий власник потужно займається житловим будівництвом. Нагадаємо, нового власника ТОВ «Львівські автобусні заводи» призначив торік Господарський суд Дніпропетровської області, затвердивши план санації підприємства. Ним стала компанія-забудовник «Львівінвестактив», власником якої є бізнесмен з Івано-Франківська Андрій Луцький. Інвестор уже оплатив багатомільйонні борги колишнього ЛАЗу, а суд зняв арешт з нерухомості заводу.

Усе-таки декларації про гіпотетичне відновлення виробництва автобусів виглядають дещо дивними, бо досі усі експерти повідомляли, що відновити це виробництво неможливо, тим більше після десятирічного простою заводу. За цей час його корпуси перетворилися на руїну… Та й останні заяви зі Львівської міськради стосуються саме житлового будівництва на цій території. А, вірніше, неможливості цього житлового будівництва.

Так, заступник міського голови з питань містобудування Любомир Зубач озвучив позицію Львівської міської ради у себе на ФБ: «На території колишнього ЛАЗу Львівська міська рада не бачить жодної житлової забудови — ні багатоповерхівок, ні апартаментів».

«Нагадаю, усі 56 га території під колишнім Львівським автобусним заводом є землями комунальної власності, — повідомив Любомир Зубач. — І ще три роки тому виконком ЛМР визначив: на території ЛАЗу можуть бути лише об'єкти виробничого та громадського призначення з науковими та освітніми функціями. Тобто лише промисловість (як варіант — індустріальний парк чи якесь інноваційне виробництво), виробничо-лабораторні корпуси, науково-дослідні та проєктні організації; культурні чи спортивні об'єкти, виставкові центри, адміністративні корпуси, офіси. Навіть більше, своїм рішенням виконавчий комітет заборонив вносити зміни до містобудівної документації всіх рівнів щодо функціонального призначення землі. А отже, жодних детальних планів. На цій території місто зарезервувало промисловість і громадську функцію».

«Інвестор має вийти на контакт з міською радою, щоб задекларувати свої наміри»

«На території колишнього ЛАЗу земля комунальна, вона належить місту, а інвестор заплатив за нерухоме майно, яке є на тій території, — сказав Любомир Зубач в коментарі для „ВЗ“. — Навіть якщо це майно (цехи тощо) є зруйноване, це також вважається власністю і його стан не впливає на юридичний статус. По документах це майно є».

— Ви опублікували пост, що на цій території не має бути житлового будівництва. Вам уже відомо, що там планується саме житло?

— Жодної комунікації з інвестором з приводу майбутньої забудови ще не було. Але ми побачили що це компанія, яка активно здійснює будівництво, в першу чергу житлове, в Івано-Франківську, то аби не було якихось непорозумінь і ці підприємці мали чітке уявлення про позицію міста, ми озвучили її у соцмережах. Хоча позиція міста і не є таємницею, вона відома і зафіксована в рішенні виконкому 2021 року — ця територія має використовуватися як виробничий, інноваційний хаб під сучасні громадсько-виробничі інноваційні проєкти. Можливо, ті підприємці не знають позиції міста, тому ми вирішили їх публічно поінформувати.

— Що таке інноваційний хаб?

— Місто зацікавлено, щоб там було виробництво, але виробництво сучасне, креативне. Це можуть бути різні сучасні виробничі корпуси, науково-дослідні лабораторії, організації тощо. Тобто це до обговорення. Ключове — там не має бути житлового будівництва. Там можна обговорювати формат якоїсь громадської забудови, формат якоїсь комерції, виробництва. Тобто багатофункційний збалансований формат. Чому це має бути саме інноваційне виробництво? Ми б не хотіли, щоб у центрі міста було би якесь важке виробництво, екологічно-шкідливе. Тому говоримо про різні інноваційні проєкти, громадську забудову. Тому що так історично воно там сформувалося. І тому це пробувати ламати під будівництво житла — неправильно. Ця територія має використовуватися згідно з тією містобудівною документацією, яка є на сьогодні.

— Який має бути далі розвиток подій? Інвестор має звернутися до міської ради?

— Власник нерухомого майна, якщо він хоче щось реалізувати з цим майном, першочергово має оформити землю. Вони мають право за нерухомістю оформити землю в оренду. Відповідно у будь-якому випадку, будь-які наміри чи кроки будуть проходити через рішення сесії Львівської міської ради. Але оформлення землі має відповідати містобудівній документації (генплану, плану зонування, детальному плану території). На сьогодні містобудівна документація говорить, що там має бути виробництво. Тобто навіть якщо вони звернуться за оформленням земельної ділянки, це оформлення може бути тільки під цю функцію, яка передбачена містобудівною документацією, тобто під виробництво. Інвестор має вийти на контакт з міською радою, щоб задекларувати свої наміри.

Схожі новини