Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Територію автобусного забудують багатоповерхівками?

У ЛАЗу новий власник — підприємець-забудовник з Івано-Франківська Андрій Луцький

Фото INPRESS.UA
Фото INPRESS.UA

Львівський автобусний завод, колись найбільше підприємство в Україні з випуску автобусів, давно вже «спочив у Бозі», а «коломийки» довкола нього тривають досі. Адже залишилася від ЛАЗу земельна ділянка площею понад 20 тисяч квадратних метрів, розташована недалеко від центру міста.

І ось днями стало відомо про зміну власника ТзОВ «Львівські автобусні заводи». Раніше під­приємство, як відомо, належало не­добросовісному російському біз­несмену Ігорю Чуркіну, який, по суті, розграбовував його. А потім наро­бив боргів і втік в Аргентину, де по­просив політичного притулку. Новим інвестором заводу, згідно з планом судової санації, стало ТОВ «Львівін­вестактив», власником якого є біз­несмен-забудовник з Івано-Фран­ківська Андрій Луцький. Відповідне рішення торік виніс Господарський суд Дніпропетровської області.

Компанія Луцького «Львівінвестактив» погасила борги ЛАЗу, інвес­тувавши в це 82 мільйони гривень. Після цього суд зняв арешт з неру­хомості ЛАЗу. Це, зокрема, ливар­ний цех і 30 об'єктів нерухомості на вулиці Стрийській, 45. Що тепер ро­битиме Андрій Луцький з територі­єю колишнього ЛАЗУ? Зважаючи на те, що він займається будівельним бізнесом, має кілька компаній цього профілю, найпростішим припущен­ням могло би стати те, що він забу­дує цю територію житлом.

Мерія була проти житлової забудови…

Іще три роки тому виконком Львівської міськради заборонив будувати житло на території ЛАЗу. 2021 року виконком прийняв рі­шення «Про формування терито­рії Львівського автобусного заводу на вул. Стрийській, 45». Документ де-юре визначав, що відновити ви­робництво автобусів неможливо і регламентував, що саме має бути на території колишнього заводу.

Зважаючи на те, що територія ЛАЗу — приватна власність, про­дана державою ще у 90-х роках братам Чуркіним, мерія вирішила дозволити розміщення на цій тери­торії лише об'єктів виробничого та громадського призначення — з науковими та освітніми функціями. А головне — заборонити зміну функ­ціонального призначення цих зе­мельних ділянок та розміщення на них житлової забудови.

Тоді ж міський голова Андрій Са­довий висловився про можливих забудовників території ЛАЗу: «Коли відбувався продаж боргів ЛАЗу державним „Укрексімбанком“, жодна львівська будівельна компа­нія участі в цьому не брала. Тобто вони розуміють важливість цієї те­риторії як виробничого потенціалу для міста. Однак люди з інших регіонів мають фантазії, що мож­на прийти і на території заводу збу­дувати якесь житло. Ми чітко даємо меседж, що це виробництво, що це наука, що це розвиток, щоб усі ро­зуміли і не витрачали часу, грошей і нервів. Є принципова позиція гро­мади. Адже один із елементів ро­сійської агресії - це нищення на­шого виробничого потенціалу».

На території ЛАЗу — важкі метали і ртуть

Але, як бачимо, усі красиві фра­зи дуже швидко виявилися голо­слівними… У підсумку маємо те­риторію, куплену забудовником. Наразі нам не вдалося отримати коментар самого Андрія Луцького з приводу його подальших планів щодо території ЛАЗу. Але вже за­раз депутати висловлюються щодо подальшого розвитку ситуації.

«Забудовник має повне пра­во забудувати цю територію жит­лом, — розповів «ВЗ» депутат Львівської міськради Ігор Зінке­вич, який багато займався питан­ням ЛАЗу. — Питання в тому, чи за­будувати з думкою про людей, які там будуть жити, чи без думки про це. Одна річ — забудувати «наголо», інша — забудувати з відповідними нормами, відпочинковими зонами, інфраструктурою, озелененням, дорожніми розв’язками тощо. Це буде правильне й гідне рішення, щоб гро­мада могла купити це житло. Що там планує новий власник земель­ної ділянки, ми поки що не знаємо. Можемо лише припускати, що там буде житло. Ця територія має свої проблеми — це важкі метали, які ви­користовували у будівництві заво­ду. Хтось мені навіть казав, що там була ртуть. Як забудовник вирішить цю проблему? І чи захочуть люди ку­пувати на цій території житло? Якщо вирішить там все-таки будувати житло, то буде подаватися до ме­рії на отримання містобудівних умов та обмежень. Із цього питання при­ймає рішення виконком. Якщо ви­конком буде чемно виконувати свої обов’язки, то ми зможемо побачити якісне житло з благоустроєм.

Щодо рішення виконкому від 2021 року стосовно неможливос­ті забудови житлом, то так, це була пропозиція Андрія Садового, і де­путати таку ініціативу підтримали… Усе залежить від забудовника. У Львові є багато різних забудовни­ків. Є погані, є хороші… Є ще одне питання: цією земельною ділян­кою вже володіли п’ять чи шість осіб. Але вони так нічого і не збу­дували. Не зійшлися їхнє розумін­ня і розуміння мерії, щоб узгодити з ними план будівництва. Тобто пи­тання в тому, чи буде новий влас­ник там щось будувати, чи він ку­пив для того, щоб перепродати? У будь-якому разі не можемо гово­рити про відновлення промисло­вості автобусного заводу, бо стан тут такий, що його відновити не вдасться. Отже, щоб новому влас­нику з тим усім розібратися і знайти баланс — потрібен час".

Схожі новини