Передплата 2024 «Добре здоров’я»

«Уважно слухайте інструктора і не лукавте!»

Яких помилок припускаються учасники сесії Національного мультипредметного тесту

Фото ілюстративне з сайту Слово і діло
Фото ілюстративне з сайту Слово і діло

Кілька днів тому стартувала основна сесія Національного мультипредметного тесту (НМТ). Тиждень тому «ВЗ» наголошував, що треба мати при собі, як поводитися під час складання НМТ і чого у жодному разі не можна робити.

Чи дослухалися учасники до вказівок і порад, журналістка «ВЗ» запитала у директорки Львівського центру оцінювання якості освіти Лариси Середяк.

— Протягом кількох днів працюють тимчасові екзаменаційні центри для учасників НМТ практично по всій Україні, — каже Лариса Середяк. — Що ми побачили за ті кілька перших днів? Найбільш прикро, що учасники достроково завершують роботу, натиснувши кнопку «завершити тестування», коли вони зробили тільки один предмет. Це те, про що я казала в інтерв'ю «Високому Замку», наголошувала під час спілкування з журналістами інших видань. Наведу приклад, який трапився і одному з екзаменаційних центрів. Хлопець натиснув кнопку «завершити тестування», коли виконав лише українську мову. Дитина переживає, каже, що напише заяву на додаткову сесію. Яку заяву? Йому, звісно, буде відмовлено. В іншій школі прийшла мама з хлопцем. Її син зробив тільки історію України і також натиснув кнопку. І також хочуть писати заяву на додаткову сесію. Не вийде нічого, бо на додаткову сесію може прийти тільки та дитина, яка не брала участі в основній сесії. До прикладу, захворіла, потрапила до лікарні, чи ще були якісь непередбачувані і дуже вагомі причини.

— І що тепер тим хлопцям робити?

— Подавати документи в училище, а через рік знову реєструватися на участь у мультипредметному тесті.

— Шкода хлопців. Мабуть, не дослухали до кінця інструктора…

— Коли діти сідають на свої місця, насамперед, читають правила користування на комп’ютері. Потім інструктор читає правила, акцентуючи саме на цьому увагу — кнопку «завершити тестування» можна натискати тільки тоді, коли завершили роботу з усіх трьох предметів! Прикро є те, що у середу і четвер інструктори виловили людей з телефонами. Таким також сказали: «До побачення».

— Але ж випускники телефони мають залишити у певному місці, щоб їх бачив інструктор?

— Так. І вони це роблять. Але приходять на НМТ не з одним телефоном, а з двома, а, можливо, й трьома. Дехто взагалі дозволяє собі знімати на телефон те, що є на екрані, а потім усе це виставляє в Інтернет. У кожній аудиторії працює по два інструктори (якщо учасників понад 10), і їхня робота полягає ще у тому, щоб створити рівні умови. Я була у багатьох школах, бачила, як спокійно працюють діти, інструктори сидять з різних боків аудиторії і уважно спостерігають. Не розмовляють між собою, а саме спостерігають за процесом. Була неприємно подивована, коли прочитала в інтернеті фразу: «Можна списувати. Ніхто ні на що не дивиться». Це неправда! Я такі фрази читаю вже 16 років.

— Чи були за ці дні спізнення?

— Наразі не було. Але я приємно здивована майже стовідсотковою явкою учасників. 7 червня, щоправда, була повітряна тривога, під час якої діти брали свої телефони, бо мають право телефонувати додому. Потім їм додали той час, і вони завершили тестування.

— Чи може комп’ютер дати збій, і відповіді учасника не збережуться?

— Вже є випадки, що деякі учасники мають намір писати заяви на додаткову сесію, бо, за їхніми словами, вони зберігали відповіді, а комп’ютер не зберіг. Лукавлять! Лукавити не варто! Коли дитина заявляє, що вона все зробила, а комп’ютер не зберіг, ми беремо пояснення в інструкторів. Старший інструктор бачить на своєму комп’ютері, що дитина зберегла усі завдання. Але боїться сказати батькам, що не здала, бо не знала. Торік завдання були легкі, можливо, дехто і цьогоріч сподівався, що все буде легко і просто.

— Але ж комп’ютер може і зависнути?

— Може. І про це треба відразу сказати інструкторові. Інструктор порадить оновити комп’ютер, а ці кілька хвилин, поки тривало перезавантаження, дітям додавали. Були випадки, що в області вимикали світло та Інтернет. Але той час, коли налагоджували світло й Інтернет, учасникам НМТ також додали. Своїх 180 хвилин отримав кожен учасник! Або в одній аудиторії був випадок, що одній дівчинці 20 хвилин не вмикався комп’ютер. Полагодили, і тих 20 хвилин їй додали. Якщо є найменший збій, або не зберігається якась відповідь, треба негайно про це повідомити інструктора. Бо якщо дитина нічого не каже, а по завершенні часу виходить з аудиторії і каже, що у неї не збереглися відповіді, це неправда!

— Зараз триває реєстрація на додаткову сесію…

— До 12 червня можна подати заяву. Але, повторюю, подати заяву на додаткову сесію можуть тільки ті, хто не зареєструвався на основну. Або були зареєстровані, але через хворобу не могли взяти участі у сесії.

— А якщо повітряна тривога триватиме понад годину, тоді як?

— Якщо, не дай Боже, таке трапиться, тоді вся аудиторія йде на додаткову сесію. Бо це трапилося не з їхньої вини. Учасникам треба буде писати заяви. Але хтось подасть заяву, а хтось — відмовиться. Річ у тім, що до повітряної тривоги хтось встиг виконати певну частину завдань, і його влаштовує цей результат. До, прикладу, я сьогодні була на одному пункті тестування близько 12-ї години, то деякі діти вже виходили. Хоча могли ще писати понад годину. На моє запитання, чи так швидко впоралися з завданнями, мені відповіли: «Відповіли на ті, що знали. А чого більше сидіти, якщо не знаємо?». Мабуть, жартували…

Схожі новини