Передплатити Підтримати

“Один працівник за зміну використовує десять пар одноразових рукавичок”

Лише на літній терасі МакДональдз на Чорновола за день обслуговує приблизно тисячу відвідувачів

Мої друзі переконують — смачнішої кави, ніж у МакДональдз, у нашому районі немає. І хоча живемо поруч, за кавою та «МакФлурі» для дітей треба було їхати на авто, — через карантин зробити замовлення можна було лише на «МакДрайв» чи через сервіс доставки. Зараз, коли нарешті ресторани відкрили свої двері, ми вирішили дізнатися, як підготувалася мережа до змін.

Перше, на що звертаєш увагу, коли підходиш до ресторану, — великі столи, які до карантинного режиму стояли щільно один до одного. Аби дотримати відстань — 1,5 метри між столиками, частину з них довелось демонтувати. Зрештою, столики, розраховані на великі компанії, зараз не потрібні. «Навіть якщо приходить компанія, скажімо, з 5−6 чоловік, ми просимо їх сісти за різні столики, аби зберігати соціальну дистанцію. Раніше у нас була посада: експерт з гостинності. Тепер її перекваліфікували в експертів з гігієни. Саме вони стежать за дотриманням соціальної дистанції між відвідувачами. Мабуть, вони добре вміють переконувати, бо ситуацій, коли б люди з однієї компанії відмовлялись сісти за різні столики, поки не було. Відвідувачі ставляться до цих вимог з розумінням», — каже менеджерка ресторану Наталя Сисоєва.

У залі мало не на кожному кроці диспенсери з антисептиками. І якщо відвідувачі можуть продезінфікувати руки за бажанням, то для працівників це — обов’язково.

Працівники миють руки спеціальним милом з антибактеріальним ефектом, ретельно висушують їх і змінюють рукавички. А той, хто працює з готівкою, має дезінфікувати руки в рукавичках додатково кожні 15 хвилин. Загалом на одну людину за зміну йде до десяти пар одноразових рукавичок та кілька одноразових масок.

.

«Маски ми змінюємо що три години, після обіду, або у ряді випадків, передбачених інструкцією. Наприклад, якщо працівник доторкнувся руками до маски. Якщо у нього восьмигодинна зміна, то потрібно щонайменше чотири маски. Крім того, у середньому за зміну один працівник витрачає близько 100 мл антибактеріального мила та 100 мл антисептика», — каже Наталія Сисоєва.

Через обмеження під час карантину близько 60% працівників МакДональдз знаходилися у простої. Таким працівникам компанія виплачувала кошти за простій, і жоден не був звільнений у цей період.

Мені вдалось побувати всередині ресторану, пройшовши той шлях, який щодня проходять працівники, перед тим як приступити до роботи. На вході міряють температуру. На диво, безконтактний термометр тут виявився справним і показав 36,4 (у більшості закладів максимум, що мені наміряли, це 35 градусів). Далі антисептик, аби не торкатись брудними руками дверних ручок, поки дійдеш до підсобного приміщення. Там руки знову миють, дезінфікують, працівники одягають чисту уніформу, маски та рукавички. Мені ж видали комплект одноразового одягу (як у лікарні — халат, бахіли, чепчик). Свою багаторазову маску також довелось змінити на одноразову. Лише після цього мене провели в зал.

На підлозі є розмітка, яка допомагає зберігати дистанцію. Є спеціальні термінали, через які можна зробити замовлення та розрахуватись карткою чи готівкою, а потім лише забрати готове замовлення. Його номер висвічуватиметься на екрані. «Наш ресторан уже модернізований і переобладнаний у заклад з „досвідом майбутнього“ для відвідувачів. Термінали для прийому замовлень, а також розділення зони прийому і видачі замовлень дозволяють нам уникнути скупчення відвідувачів біля каси. Крім того, у ресторанах з „досвідом майбутнього“ у нас є послуга „Обслуговування за столиками“. Для нас завжди була на першому місці безпека наших гостей та працівників. Тому дотримуватись нових вимог нескладно», — каже Наталія.

На кухні МакДональдз традиційно кипить робота. Тут працівники не ходять, а бігають. Але попри це на жодній поверхні — ані крихти, ані краплі соусу. Всі робочі поверхні на кухні протирають та дезінфікують щогодини. Столики на вулиці — щогодини та після кожного відвідувача. Так само щогодини дезінфікують ручки дверей, захисні екрани і навіть диспенсери самих дезінфекторів. Залишається сподіватись, що самі відвідувачі так само відповідально ставляться до санітарних вимог, як і працівники ресторану.