Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Іноді вигідніше повернути машину на завод, ніж намагатись продати її в Україні»

Хоча спецмита на автомобілі з 14 квітня знизять, нові машини все одно можуть подорожчати

З 1 квітня акцизи на авто зросли в Україні вдвічі. З 14 квітня спецмито на автомобілі знизять на 2-4%, однак сподіватись на зниження цін на машини не варто, заявив в інтерв’ю “ВЗ” голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів Олег Назаренко.

- Підвищення акцизу на автомобілі вдвічі найбільше вдарить по автомобілях з об’ємом двигуна понад три літри. Скажімо, якщо досі акциз на авто з трилітровим двигуном був 3270 євро, то тепер буде 6540. Додайте ще ПДВ на цю суму (близько 700 євро). Тобто один автомобіль подорожчає приблизно на 4000 євро. Врахуйте, що євро зараз — 15 гривень, — каже Олег Назаренко. — На дешевші автомобілі з малим об’ємом двигуна, де акциз 50-300 євро, ціни також зростуть, але не так суттєво.

— Але ж з 14 квітня знизяться ставки спецмит, а це, навпаки, мало б знизити ціни...

— Спецмито на ціни суттєво не вплине, хіба що розширить модельний ряд. Спецмито ввели на автомобілі з бензиновим двигуном з об’ємом 1-2,2 літра. Тому автоімпортери намагались ввозити авто з об’ємом менше літра (дуже популярні авто з двигуном 999 куб. см), або з двигуном понад 2,2 літра. Навіщо везти авто з двигуном 2,2, якщо можна ввезти з 2,5, який не підпадає під спецмито, тому коштує так само? Частіше ввозили також автомобілі з дизельними двигунами, бо вони не підпадали під спецмито. Та йдеться не про скасування спецмит, а лише про зниження на 2-4% чинних ставок.

— Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроект про скасування утилізаційного збору. Чи є шанс, що хоча б після скасування цього збору машини стануть доступнішими для українців?

— Якби скасували утилізаційний збір, то принаймні автомобілі з невеликим об’ємом двигуна могли б подешевшати. Арифметика проста. Беремо автомобіль з середнім об’ємом двигуна, акциз на який збільшиться на 300 євро, тобто приблизно на 4500 гривень. Утилізаційний збір на такий автомобіль — 8 тисяч гривень. Якщо утилізаційний збір скасують, то навіть з підвищенням акцизу ціна все одно мала б знизитись на 3500 гривень. На автомобіль з об’ємом двигуна понад три літри акциз збільшиться на 4000 євро, тобто приблизно 60 000 гривень. Навіть при скасуванні утилізаційного збору (для таких авто він близько 15 тисяч гривень) ціна машини зросте на 45 тисяч гривень. Проблема в тому, що скасування утилізаційного збору під великим питанням. У першому читанні Верхов­на Рада прийняла його лише тому, щоб заспокоїти людей, які стояли під стінами парламенту і вимагали скасування утилізаційного збору. Далі усе затихло. Якби була політична воля, то цей закон прийняли б одразу. Так само, як прийняли закон про запобігання фінансовій катастрофі та інші.

— Як почувається ринок імпортних автомобілів, враховуючи, що ціни на валюту змінюються чи не щодня?

— Чимало імпортерів частково призупинили ввезення автомобілів в Україну. На гуртівнях в Британії, Румунії накопичилась величезна кількість автомобілів, які мали б імпортувати в Україну. Проблема в тому, що у нас нема вітчизняних імпортерів. Умовно кажучи, я беру в банку в кредит 100 тисяч гривень, купую на них валюту, потім за кордоном купую автомобілі, привожу сюди, і мені вже все одно, чи подорожчав долар. Моя справа продати машини за такою ціною, щоб покрити витрати на доставку, кредит банку у гривнях і собі щось заробити. Натомість іноземний імпортер має віддати заводу долари чи євро. Але якщо восени 10 тисяч доларів — це було 80 тисяч гривень, то тепер уже 110 тисяч. Звичайно, він не може залишати старі ціни на автомобілі. Ніхто не продаватиме авто за нижчу ціну, ніж воно коштує. У деяких випадках імпортеру вигідніше повернути машину на завод, ніж намагатись продати її в Україні.

Схожі новини