Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Моцарт без кринолінів і реверансів

У Львівській національній опері – прем’єра  «Безумний день, або Весілля Фігаро»

«Будемо шокувати, будемо дивувати!» - таким був лейтмотив прес-конференції творчої групи щойно поставленої опери «Безумний день, або Весілля Фігаро» на музику Вольфганга-Амадея Моцарта. Прем’єра відбудеться у Львівській національній опері 15 червня. Режисер-постановник — художній керівник театру, народний артист України Василь Вовкун — запросив до співпраці талановитих студентів оперної студії Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка.

Спільний проект Національної опери та Національної музакадемії присвячується 260-й річниці від дня народження великого Вольфганга-Амадея. «Адже Львів - моцартівське місто, - наголосив художній керівник Василь Вовкун. - Син Моцарта, Франц Ксавер, прожив тут двадцять років: син генія тікав від слави батька, щоб відбутися у Львові. Заснував Львівську філармонію. Але ми про це мало говоримо. Один німецький продюсер сказав мені, що в Україні музика Моцарта - на нулі…». Творча група вистави кілька місяців працювала майже цілодобово. Підготували три склади головних виконавців, створили костюми (художник Мар’яна Громиш) і декорації (художник-постановник — народний художник України Тадей Риндзак). Як розповів диригент-постановник Юрій Бервецький, опера «Весілля Фігаро» - надзвичайно складна для виконання, там більше трьох годин «чистої музики». Та харизматичні студенти під орудою не менш харизматичного Вовкуна не бояться труднощів. Обіцяють, що це буде Моцарт по-новому: сучасні рішення, сучасна пластика, костюми, декорації. Жодних кринолінів і реверансів!

«Будемо ламати стереотипи, - пообіцяла виконавиця ролі Сюзанни Надія Дубченко. - Це нове для Львова, а на сценах усіх оперних театрів світу такий підхід практикується уже протягом двад­цяти років. Зберігається тільки автентичний композиторський текст. А виконавці мають проявити не лише вокальні й акторські здібності, а й уміння володіти тілом, пластику, танець, ритміку, міміку». «Граф Альмавіва - не старший чоловік, як у класичній виставі, а молодий гарячий хлопець, представник «золотої молоді», - охарактеризував свого персонажа Дмитро Кальмучин. Вокалісти пообіцяли здивувати також і неприхованою сексуальністю трактування образів... За словами Василя Вовкуна, хотілося б, аби «Весілля Фігаро» увійшло до репертуару театру. Але це залежить від дирекції. «Коли я запитав, чи зможу в подальшому працювати у Львівській опері, мені сказали: немає місця у штаті», - розповів Дмитро Кальмучин. «І так може сказати кожен зі студентів, задіяних у виставі, - додав Василь Вовкун. - Але Україна рухається у напрямі запровадження контрактної системи у театрі, і це має вирішити багато питань». А наразі наших талантів «розбирають» по закордонних оперних театрах: з першого вересня один із виконавців ролі Фігаро Юрій Гадзецький їде працювати у Відень, а Дмитро Кальмучин - у Цюріх.

Фото Антона РАМСЬКОГО.

Схожі новини