Передплата 2024 «Добра кухня»

Після «падіння» «АероСвіту» може впасти гривня?

Коломойський банкрутить авіакомпанії, аби врятувати від рейдерів, та начебто погрожує обвалити національну валюту

На українському авіаринку — колапс. Вслід за “АероСвітом” припиняє польоти ще одна авіакомпанія Коломойського — “Дніпроавіа”. “У зв’язку з припиненням оперування рейсів “Дніпроавіа” з 8 січня 2013 року закриває продаж авіаквитків на власному сайті. З усіх питань ви можете звертатися в наш контактний центр”, — повідомляє офіційний сайт компанії. Ще одна компанія з “Української авіаційної групи”, підконтрольної групі “Приват”, — “Донбасаеро” — начебто також почала процедуру банкрутства. Про це раніше повідомила редактор сайту donbass.ua Ганна Молчанова на своїй сторінці у Facebook.

І хоча крах авіамонополії Коломойського вселяє надію на те, що на наш авіаринок нареш­ті прийдуть європейські “бюджетники”, і тарифи на перельоти впадуть (наразі літак з Києва до Львова коштує майже стільки, як з Києва до Барселони), ситуація, що склалася, викликає більше питань, ніж відповідей. Борги “Аеросвіту”, 4,27 мільярда гривень, виникли не за місяць, але чомусь аеропорти відмовились обслуговувати літаки приблизно одночасно. Та й банкрутство відразу трьох авіакомпаній виглядає як мінімум дивно. Схоже, чутки про те, що на авіабізнес Коломойського зазіхнув старший син президента, схожі на правду. Тож замість угоди про “Відкрите небо” ми можемо отримати нового монополіста.

Пригадалося інтерв’ю міністра інфраструктури Бориса Колесникова, яке він дав “Эху Москвы” у червні минулого року. Тоді він заявив, що високі ціни і низька якість обслуговування в українських авіакомпаніях викликані надмірною монополізацією ринку. “...65% ринку монополізовано ще в попередні роки однією групою. Тому немає справжньої конкуренції. Я думаю, не пізніше вересня цей монополіст відчує конкуренцію. Не хочу розкривати всі карти, але удар буде дуже суттєвий, і на користь пасажирів”, — сказав він. Може, це і є той “удар”, який так ретельно готували у владі?

Та Ігор Коломойський — не якийсь Вася Пупкін, який так легко поступиться бізнесом. І банкрутство авіакомпанії — це спроба захистити капітал від рейдерства. Більше того, партнер Агентства конфліктного PR Захар Чистяков вважає, що Ігор Коломойський та Олександр Янукович почали справжню війну. Коломойський начебто навіть пригрозив обвалити гривню, закривши усі відділення “Приватбанку” та банкомати.

“Не хочеться коментувати цю ситуацію, бо вона надто “болотиста”. Чи є можливість обвалити гривню через “Приватбанк”? Тео­ретично є. Але не думаю, що це саме той сценарій, який зараз розігрується”, — каже експерт Міжнародного центру перспективних досліджень Олександр Жолудь.

Крім банку, групі “Приват” також належить майже півтори тисячі АЗС по всій країні (працюють під брендами «Авіас», «Укрнафта» і АNP), і якими також останнім часом прокотилась хвиля податкових перевірок. Тож ця битва титанів може неабияк вдарити по простих українцях — перебоями з бензином та зарплатами, які вони отримують через банк опального олігарха.

Схожі новини