Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

У будні маршрутки «влітають» у 176 гривень збитків, у вихідні — 480

З 1 квітня львів’яни можуть платити за проїзд у маршрутках три гривні замість двох

Тарифне питання мусолиться давно. Через подорожчання пального, коливання курсу долара перевізники ледь зводять кінці з кінцями, не хочуть їздити за збитковим, на їхню думку, тарифом. Щоб уникнути масової зупинки громадського транспорту, власники маршрутів вимагають від виконавчого комітету затвердити до 1 квітня нову вартість проїзду. Голова Львівського обласного осередку «Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників України» Іван Велійка сказав “ВЗ”, що насправді розрахункова вартість проїзду — чотири гривні. Але, щоб не було соціального бунту, просять три. “Сьогодні вперше за останні п’ятнадцять років Львів опинився на межі транспортного колапсу. Виникла загроза зупинки пасажирського транспорту”, — заявив пан Іван. Чи погодиться управління транспорту на підвищення ціни за проїзд? Адже депутати вимагають покращення сервісу перевезень, що на сьогодні є утопією.

Як розповів “ВЗ” виконувач обов’язків начальника управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Олег Вілюра, тарифне питання потрібно ретельно вивчити, щоб не образити ні перевізників, ні, насамперед, пасажирів. Власники маршрутів подали свої розрахунки, за їх аналіз візьмуться фахівці-економісти. “За теперішньої вартості пального перевізники працюють у збиток, — каже чиновник. — Торік нам вдалося зупинити ріст тарифів. З держбюджету виділено 5 мільйонів гривень субвенції для перевезення пільгових категорій. Цього року планують викрої­ти 10 мільйонів. Доки не розглянемо пропозицій перевізників, говорити про підняття тарифів передчасно”.

— Чи логічно підвищувати тариф за проїзд, якщо не покращиться сервіс (водії зриватимуть графік, надалі хамитимуть, матимуть неохайний вигляд)?

— Нарікання пасажирів будуть завжди. Це людський фактор! На кожну скаргу реагуємо, хочемо адекватної реакції перевізника. Боремося з різними проблемами перевезень. Але має бути компроміс. Навіть у Тернополі, меншому за Львів місті, проїзд у маршрутках коштує 2,5 гривні. Пальне становить 50-60% вартості тарифу. Якщо воно надалі буде дорожчати, то приватні перевізники не працюватимуть у збиток. Перевізники кажуть, що у будні дні влітають у 176 гривень збитку (на день), а у вихідні — 480. Але це декларації, розрахунки потребують перевірки. Перевізники нам кажуть, що якийсь період готові працювати навіть з нульовою рентабельністю.

— Яким чином перевізники можуть показати збитковість роботи, якщо немає електронного квитка, навіть не видають звичайних квитків?

— Це питання розглядали на депутатській комісії з питань економічної політики. У Львові займаються впровадженням електронного квитка. Але потрібно зрозуміти: в такому випадку місто має бути замовником і платити за кілометр проїзду. Це зовсім інша система відносин міста і перевізника.

Андрій САДОВИЙ, міський голова Львова

Торік ця проблема була неактуальна, бо ціна пального більш-менш відповідала вартості проїзду.

Зараз зріс курс долара і євро, різко подорожчало пальне. Якщо бензин надалі буде дорожчати, то потрібно буде реагувати. Спілкуємося з перевізниками, шукаємо адекватну формулу.

Не хочеться платити три гривні за погані умови перевезення.

У маршрутках — тиснява, конфлікти, та й курсують не за графіком...

Схожі новини