Передплата 2024 ВЗ

За кошти для купівлі одного іноземного корвета можна виготовити 28 катерів типу «Кентавр» або «Гюрза»

  • 30.07.2021, 14:13
  • 665

Не можна порівнювати кораблі іноземного виробництва та катери, виготовлені заводом «Кузня на Рибальському», бо це судна різного класу і призначені виконувати різні задачі. Відповідно некоректно порівнювати й вартість українських «Кентаврів» та іноземних суден

Про це написав заступник генерального директора ПрАТ «Кузня на Рибальському» з підготовки виробництва Сергій Бєлозубенко у колонці «Бути чи ні „москітному“ флоту?» для «Української правди».

Заступник директора «Кузні» наголосив, що два із трьох катерів, які завод мав виробити за контрактом, були виготовлені і фізично вже перебувають в Одеському порту.

«Вони не лише проходять державні випробування і доопрацювання, але на них тренуються екіпажі. У випадку необхідності катери хоч зараз можуть виконати завдання з оборони країни, для яких власне і призначалися», — наголосив Сергій Бєлозубенко.

«Звичайно, введення до складу флоту двох десантних „Кентаврів“, які радісно вітав сам президент Зеленський в 2019 році, дещо затягнулося, але затримка виконання Державного оборонного замовлення стала взагалі „візитною карткою“ нової влади, яка ніби не розуміє, що йде війна. Доробка вже поставлених катерів, доводка певних вузлів є нормальною світовою практикою (особливо для пілотних проєктів, якими є „Кентаври“), оскільки замовник по ходу виробництва висував ряд нових вимог — і на це навряд чи погодилися іноземні виробники», — також пояснив він.

Сергій Бєлозубенко зауважив, що у статті Гліба Канєвського «Москітний флот чи турецькі корвети? Чому влада відмовляється від стратегії ВМС» йдеться про 443 млн грн за три катери типу «Кентавр».

«Якщо грубо розділити на 3 і віднявши ПДВ, бо ціна іноземних аналогів без зброї, без ПДВ та транспортування — приблизно по 4,5 млн доларів за один. Таку ціну автор порівнює з 15 млн доларів за неброньований американський катер «Mark VI» і 4 млн доларів за цивільний без озброєння, призначений для потреб німецької митниці і поліції естонський «Patrol 24», — зауважив заступник директора «Кузні».

«Ці естонські кораблі взагалі не призначені для участі у військових діях. Натомість катери „Кузні“ виготовлялись виключно під замовлення Військово-морських сил для виконання бойових задач. Отже, 4 мільйони доларів — це вартість беззбройних цивільних суден», — зазначив Сергій Бєлозубенко.

За його словами, замовлення у дружній до України Туреччині великого корвета, завдання якого воювати за межами Чорного моря у той час, коли Росія загрожує нашим теренам, не ефективне.

«По суті, держава витратить на турецький корвет річний бюджет на переоснащення ВМС України. А за 3,4 млрд грн, які підуть лише протягом одного року на виробництво корвету класу „Ада“, можна було б зробити аж 28 катерів типу „Кентавр“ або „Гюрза“. І то з сучасними підвищеними вимогами до броні та озброєння. Потреби москітного флоту становлять 26 катерів. Таким чином, річні витрати лише на один корвет дозволять побудувати весь москітний флот», — підкреслив він.

Сергій Бєлозубенко підкреслив, що колектив «Кузні на Рибальському» усі справи проти керівництва заводу вважає політичними і замовними, а заборону Міністерства оборони проводити державні випробування катерів, яких сьогодні не вистачає на морі — свідомим ударом по обороноздатності всієї України.

«Працівники Заводу вимагають припинити переслідування їхнього підприємства. У разі продовження цькування, колектив готовий до протесту. Оскільки ми розуміємо, що підприємство свідомо доводять до банкрутства», — зазначив він.

Читайте також: «Хочуть свідомо довести до банкрутства»: заява заводу «Кузня на Рибальському»

Схожі новини