Передплата 2024 ВЗ

Під час пандемії люди залишають більше чайових: чому так?

  • 08.05.2021, 13:15
  • 621

Під час пандемії кафе і ресторани працюють з обмеженнями або зачинені зовсім. Але ті, хто сьогодні замовляє їжу навинос, залишають більше чайових, ніж зазвичай

Швейцарське видання Tages-Anzeiger дізналося, чому так відбувається.

Сьогодні менше можливостей залишити чайові офіціантам, однак в дослідженні, проведеному компанією Civey, що вивчає громадську думку, 32% з 10 тис. респондентів відзначили, що під час пандемії Covid-19 вони стали давати значно більше чайових, ніж раніше.

«Це дослідження дивовижне, тому що поведінка людей щодо чайових відрізняється при замовленні через додаток, по телефону і при оплаті готівкою», — говорить соціолог Крістіан Штегбауер.

До пандемії вчений провів дослідницький семінар у Франкфуртському університеті імені Гете, опитавши офіціантів і гостей на тему чайових.

Один із зроблених висновків: чайові — це набагато більше, ніж фінансова реакція на якість обслуговування. Те, скільки чайових залишить людина, залежить не тільки від усталених норм, але і від психологічних факторів, каже Штегбауер.

«Якщо чоловік запрошує жінку на перше побачення, він, імовірно, буде більш щедрим, ніж зазвичай».

Читайте також: Мандрівка за кордон зараз бажаніша, ніж кохання чи кар'єра: опитування

На думку антрополога Джорджа Фостера, чайові — це щось на кшталт внутрішнього позбавлення від докорів сумління. Поки ви відпочиваєте, іншим доводиться заради цього працювати. Щоб побороти заздрість і почуття сорому, люди дають персоналу трохи грошей в якості компенсації.

«За останній рік цей контраст став ще більш вираженим. Працівники сфери громадського харчування практично не мають контакту з гостями, їхнє матеріальне становище погіршилося через пандемію, тому люди, забираючи свою піцу, залишають трохи грошей із солідарності, зокрема й кур'єру, який перебуває у постійному стресі», — зазначає видання.

Схожі новини