Передплата 2024 «Добра кухня»

Тріщини збільшились, асфальт кришиться...

До Трускавця краще їхати об’їзним маршрутом – через Стебник та Борислав!

16 лютого на сесії Львівської обласної ради під час розгляду ситуації, яка склалася внаслідок обвалу карстових порід на шахтному полі рудника № 2, депутати Львівської обласної ради проголосували за надання протокольного доручення Львівській облдержадміністрації скликати обласну комісію ТЕБ і НС.

Зроблено це для того, щоб, як заявила на сесії голова Львівської обласної ради Ірина Гримак, скликати засідання аналогічної державної комісії.

У Львові небезпідставно стурбовані загрозливою ситуацією на згаданому шахтному полі, яка може ускладнитись з початком інтенсивного танення снігів.

Минуло три роки й чотири місяці, відколи у зоні впливу законсервованого рудника № 2 утворилося величезне провалля. Тоді жителі Сільця, які живуть у безпосередній близькості від цього небезпечного місця, два рази перекривали дорогу на Трускавець. Людей почули. Хоч і з запізненням, але уряд погодив фінансування будівництва об’їзної дороги на Трускавець. Затвердили відповідний проєкт, чия кошторисна вартість становить 224, 8 млн грн. Служба автомобільних доріг Львівщини провела тендер, внаслідок чого було визначено переможця. Право на будівництво здобула компанія «Автомагістраль-Південь», яка почала швидко освоювати виділену на реалізацію проєкту першу половину урядових коштів — 125 млн грн. Якщо все піде за планом, вже цього року дорогу здадуть в експлуатацію. І тоді всі учасники автомобільного руху між Дрогобичем і Трускавцем зможуть зітхнути з полегшенням: траса майбутнього об’їзду прокладена за межею впливу небезпечних підземних процесів, які сьогодні відбуваються у законсервованому руднику № 2 «Стебницького гірничо-хімічного підприємства «Полімінерал».

Тим часом автомобільний рух між Дрогобичем і Трускавцем, як, зрештою, і сполучення курорту зі Львовом і Києвом здійснюється через небезпечну дорогу, яка закрита для великовантажного транспорту.

Таке рішення було прийнято 15 березня минулого року на позачерговому засіданні Львівської обласної ТЕБ і НС. Воно дотепер чинне, його ніхто не скасовував! Але про це забули. Сполучення Трускавця із «зовнішнім світом» в основному здійснюється через небезпечну ділянку. Ніхто, відправляючись до курорту, не користується об’їзним маршрутом — через Стебник та Борислав. Всі їздять напряму, у тому числі й водії габаритних автобусів з туристами та рейсових маршруток, ті ж самі вантажівки. При цьому не потрібно бути надто спостережливим, щоб побачити, що у багатьох місцях небезпечна дорожня ділянка, якою без перерви туди-сюди снують учасники дорожнього руху, загрозливо просіла. Там, де збільшились тріщини, кришиться асфальт. І це, як сигналізують депутати Львівської обласної ради, ще до початку інтенсивного танення снігів. А що буде наступного тижня, коли температура повітря, за прогнозами синоптиків, до «плюс» 9 підніметься.

«Води у колишньому підземному господарстві рудника № 2, стане набагато більше. Боюсь, що може дійти до нових проваль». Так коментує ситуацію колишній керівник «Полімінералу», член-кореспондент Академії гірничих наук України Зеновій Варивода.

Він же звернув нашу увагу і на інші «підказки», які свідчать, що підземна стихія не дрімає. Їх кожен може побачити. Один із таких «аргументів» — величезна опора лінії електропередач. Видно, що відійшла від уявної вертикальної осі. Трішки похилилась. І хоча сама опора розташована не на самому шахтному полі, споруда, за словами нашого співрозмовника, перебуває в зоні досяжності підземних водопритоків.

Добре, що Львівська обласна рада забила на сполох. Поки свого слова не сказали надзвичайники — треба керуватись здоровим глуздом. До Трускавця краще їхати об’їзним маршрутом — через Стебник та Борислав.

Схожі новини

Читайте також

26.01.2024

Ніхто в Бориславі такого укриття не має

Історія ця почалась ще торік. Ставши переможцем оголошеного Благодійним фондом «Посмішка ЮА» конкурсу за правилами проєкту «Реагування на надзвичайні ситуації для задоволення основних потреб та потреб захисту постраждалих від конфлікту та переміщених дітей і їхніх сімей в Україні» Бориславський ЗЗСО № 3 єдиний на Дрогобиччині отримав фінансування на проведення комплексного ремонту свого укриття. Орієнтовна вартість проєкту — 1 млн 800 тис. грн