Тріщини збільшились, асфальт кришиться...
До Трускавця краще їхати об’їзним маршрутом – через Стебник та Борислав!
16 лютого на сесії Львівської обласної ради під час розгляду ситуації, яка склалася внаслідок обвалу карстових порід на шахтному полі рудника № 2, депутати Львівської обласної ради проголосували за надання протокольного доручення Львівській облдержадміністрації скликати обласну комісію ТЕБ і НС.
Зроблено це для того, щоб, як заявила на сесії голова Львівської обласної ради Ірина Гримак, скликати засідання аналогічної державної комісії.
У Львові небезпідставно стурбовані загрозливою ситуацією на згаданому шахтному полі, яка може ускладнитись з початком інтенсивного танення снігів.
Минуло три роки й чотири місяці, відколи у зоні впливу законсервованого рудника № 2 утворилося величезне провалля. Тоді жителі Сільця, які живуть у безпосередній близькості від цього небезпечного місця, два рази перекривали дорогу на Трускавець. Людей почули. Хоч і з запізненням, але уряд погодив фінансування будівництва об’їзної дороги на Трускавець. Затвердили відповідний проєкт, чия кошторисна вартість становить 224, 8 млн грн. Служба автомобільних доріг Львівщини провела тендер, внаслідок чого було визначено переможця. Право на будівництво здобула компанія «Автомагістраль-Південь», яка почала швидко освоювати виділену на реалізацію проєкту першу половину урядових коштів — 125 млн грн. Якщо все піде за планом, вже цього року дорогу здадуть в експлуатацію. І тоді всі учасники автомобільного руху між Дрогобичем і Трускавцем зможуть зітхнути з полегшенням: траса майбутнього об’їзду прокладена за межею впливу небезпечних підземних процесів, які сьогодні відбуваються у законсервованому руднику № 2 «Стебницького гірничо-хімічного підприємства «Полімінерал».
Тим часом автомобільний рух між Дрогобичем і Трускавцем, як, зрештою, і сполучення курорту зі Львовом і Києвом здійснюється через небезпечну дорогу, яка закрита для великовантажного транспорту.
Таке рішення було прийнято 15 березня минулого року на позачерговому засіданні Львівської обласної ТЕБ і НС. Воно дотепер чинне, його ніхто не скасовував! Але про це забули. Сполучення Трускавця із «зовнішнім світом» в основному здійснюється через небезпечну ділянку. Ніхто, відправляючись до курорту, не користується об’їзним маршрутом — через Стебник та Борислав. Всі їздять напряму, у тому числі й водії габаритних автобусів з туристами та рейсових маршруток, ті ж самі вантажівки. При цьому не потрібно бути надто спостережливим, щоб побачити, що у багатьох місцях небезпечна дорожня ділянка, якою без перерви туди-сюди снують учасники дорожнього руху, загрозливо просіла. Там, де збільшились тріщини, кришиться асфальт. І це, як сигналізують депутати Львівської обласної ради, ще до початку інтенсивного танення снігів. А що буде наступного тижня, коли температура повітря, за прогнозами синоптиків, до «плюс» 9 підніметься.
«Води у колишньому підземному господарстві рудника № 2, стане набагато більше. Боюсь, що може дійти до нових проваль». Так коментує ситуацію колишній керівник «Полімінералу», член-кореспондент Академії гірничих наук України Зеновій Варивода.
Він же звернув нашу увагу і на інші «підказки», які свідчать, що підземна стихія не дрімає. Їх кожен може побачити. Один із таких «аргументів» — величезна опора лінії електропередач. Видно, що відійшла від уявної вертикальної осі. Трішки похилилась. І хоча сама опора розташована не на самому шахтному полі, споруда, за словами нашого співрозмовника, перебуває в зоні досяжності підземних водопритоків.
Добре, що Львівська обласна рада забила на сполох. Поки свого слова не сказали надзвичайники — треба керуватись здоровим глуздом. До Трускавця краще їхати об’їзним маршрутом — через Стебник та Борислав.