Передплата 2024 «Добра кухня»

Маршрутки по 14 гривень?

Утім, деякі приватні перевізники погодяться возити й за 10

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

Львівські перевізники вимагають від міської влади підвищення плати за проїзд в автобусах. Кажуть, 7 гривень — збитковий тариф, має бути не менше ніж 14 (!) гривень за одну поїздку.

Про це власники маршрутів заявили у львівській мерії. Перевізники скаржать­ся, зокрема, на карантинні обмеження щодо кількості пасажирів у салоні (лише сидячі місця), продовження маршрутів до сіл, які входять у Львівську ОТГ, і під­вищення мінімальної зарплати.

«Треба сказати людям правду про те, що перевезення — це дорого. Напри­клад, у Європі середня вартість проїзду у громадському транспорті — 40 грн. А у нас — 7 гривень. Половина з тих, хто їз­дить у салонах автобусів, — пільговики», — заявив приватний перевізник Юрій Мельник.

«Чим довше тягнемо з підняттям та­рифу за проїзд, тим більше влазимо у борги, — наголосив інший перевізник, Ігор Самардак. — Якщо тариф піднімуть аж за пів року, то у нас будуть борги за кредити, котрі ми взяли на купівлю но­вих автобусів. Тоді вища плата за про­їзд уже нічого не змінить… Тарифи тре­ба підвищувати вчасно».

Директор АТП № 1 (комунальний перевізник) Орест Хамула запевняє, що економічно обґрунтована ціна за проїзд — 14 грн. Проте чимало переві­зників готові їздити за меншої вартості квитка, наприклад, за 10 гривень. Є ін­ший варіант виходу з критичної ситуа­ції — аби з міської скарбниці надали ко­шти на покриття збитків. Наприклад, торік ЛКП «Львівелектротранс» та АТП № 1 отримали по 50 мільйонів гривень за «збитковий тариф». А от приватні пе­ревізники залишилися обділеними…

Як розповів «ВЗ» начальник управ­ління транспорту Львівської міської ради Орест Олеськів, попри бажан­ня перевізників, тарифи наразі не бу­дуть підвищувати. «Власники маршру­тів порушують це питання, але під час карантину не варто підвищувати плату за проїзд, — вважає чиновник. — Буде­мо шукати інші варіанти, аби покрити перевізникам фінансову різницю. Під час пандемії їхні заробітки знизилися, бо діють обмеження щодо кількості па­сажирів у салоні. Також тепер чимало автобусів їдуть до сіл Львівської ОТГ, і коштує це 7 гривень. Раніше приміські перевізники їздили за 15».

— Чи коректно вимагати підви­щення плати за проїзд, коли усі автобуси приватних перевізників з’їжджають з маршрутів уже о 19-й годині?

— Це насамперед наслідок каран­тинних обмежень. Пасажиропотік зни­зився, доходи теж. Це стосується не лише приватних перевізників, а й ко­мунальних. Водіям невигідно їзди­ти ввечері. Шукають сотні причин, аби з’їхати з маршруту… Поки водії збириють за проїзд готівку, доти буде про­блема поганого обслуговування ве­чірніх рейсів. Ситуацію міг би змінити електронний квиток. Та до його запро­вадження мусимо знайти якесь рішен­ня, щоб транспорт нормально функціонував і в час пік, і увечері.

Схожі новини