Передплатити Підтримати

Омбудсмен уточнив, хто має платити штраф за порушення мовного закону

Уповноважений із захисту державної мови відповів на найбільш гострі питання застосування статті 30 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної"

Роз'яснення з'явилося на сайті омбудсмена мови Тараса Кременя.

«Маю наголосити: штраф накладається не на продавця чи офіціанта, а на підприємство. Що ж до складнощів з опануванням української, то вони перебільшені. Офіціантові чи продавцеві достатньо вивчити 50 слів, щоб виконати вимогу закону і обслуговувати відвідувачів державною мовою», — пояснив чиновник.

За його словами, законодавче нововведення щодо обов'язкової дії української мови в галузі торгівлі та обслуговування отримало величезну підтримку з боку Американської торговельної палати і тих американських компаній, які представлені в Україні, а також від Європейської бізнес асоціації й українських торговельних мереж.

«А крім того — українські масмедіа, актори, музиканти, письменники, представники громадськості, які допомагають поширювати інформацію про перехід сфери обслуговування на державну мову. Це безпрецедентна інформаційна кампанія, яку ми здійснюємо разом з іншими колегами, маючи бюджет у 0 копійок», — наголосив Кремінь.

Нагадаємо, відсьогодні за відмову обслуговувати українською штрафуватимуть на 5−6 тис. грн.

Читайте також: Кремінь пояснив, куди скаржитись на відмову обслуговувати українською

Це зумовлено тим, що 16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», відповідно до якої у випадку порушень встановленої законом вимоги щодо обов'язкового обслуговування українською мовою громадяни можуть скаржитися мовному омбудсмену. Якщо скарга вмотивована, то підприємству, установі чи організації оголосять попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів. У разі повторного порушення протягом року на заклад чекає штраф від 5100 до 6800 гривень.