Передплата 2024 ВЗ

Cyberpunk 2077: як найочікуваніша гра року перетворилася на "катастрофу"

  • 20.12.2020, 19:35
  • 2 375

Ажіотаж навколо Cyberpunk 2077 накручується майже десять років. У 2012 році польська студія CD Projekt Red, створюючи гру, називала її захопливою, плавної сагою, яка занурить гравців у реалістичний науково-фантастичний всесвіт. Пізніше фанати побачили приголомшливі трейлери-тизери за участю таких знаменитостей, як Кіану Рівз, Граймс і ASAP Rocky, а також заголовки у ЗМІ, які називали гру найочікуванішою грою року, якщо не століття

Про це пише видання The New York Times.

Запуск Cyberpunk 2077 виявився дуже гучним, але і напрочуд проблемним. Гравці відразу почали скаржитися на баги.

Дія гри розгортається в антиутопічному майбутньому, де цифрові кочівники мандрують по високорівневому світу корпоративного шпигунства (з Рівзом на чолі) і доповнюють свої тіла високотехнологічною зброєю.

Гравцям, особливо тим, хто використовує консолі наступного покоління від Sony і Microsoft, обіцяли значні можливості налаштування персонажів і великий світ для досліджень. Вісім мільйонів осіб оформили попереднє замовлення.

У липні 2018 року в Twitter один користувач написав на офіційній сторінці Cyberpunk 2077: «Чи будуть в грі меми?». Розробники відповіли: «Вся гра стане мемом». Цей твіт був пророчим, але не таким, як сподівалися розробники.

З моменту випуску Cyberpunk 2077 10 грудня тисячі геймерів створили вірусні відеоролики з безліччю «глюків» і помилок гри. До них передусім належать: крихітні дерева, танки, що падають з неба, персонажі, які незрозуміло чому стоять без штанів під час поїздках на мотоциклах. Шанувальники були розлючені і зажадали від дистриб’юторів повернення коштів.

The New York Times називає Cyberpunk — однієї з «найпомітніших катастроф в історії відеоігор».

Що відомо про компанію CD Projekt Red?

CD Projekt Red була заснована у Варшаві в 1990-х роках двома шкільними друзями, Марціном Івінські і Міхалом Кічіньскім, в період трансформації і зростання ігрової індустрії. Вони почали імпортувати ігри зі Сполучених Штатів, а також переупаковувати і перевидавати їх у Польщі.

Співробітники CD Projekt Red розповіли The New York Times, що керівники компанії дуже спритні маркетологи і творчі фантазери. Вони сказали, що їхній ентузіазм щодо ігор часто випереджав їхню інженерну та технічну майстерність.

Амбіції компанії завжди були астрономічними. На початку серпня у CD Projekt Red поставили за мету перетворити «Відьмака», популярну серію книг польського письменника Анджея Сапковського, у франшизу захопливої відеогри.

Але перша гра «Відьмак», що вийшла у 2007 році, містила чимало помилок і далеко не всі функції могла підтримувати. Проте сама гра отримала безліч послідовників і фанатів.

Найбільшу популярність студія здобула завдяки третій частині ігрової франшизи, а саме: за деталізований всесвіт і цікавий сюжет.

Потім з`явився Cyberpunk 2077. Дія гри повинна була відбуватися в Найт-Сіті, похмурому мегаполісі-антиутопії, де люди і машини були злиті воєдино і перетворені в найманців, що виконують диверсійні місії проти злих корпорацій. У грі мали поєднуватися елементи деяких науково-фантастичних фільмів: Strange Days, Blade Runner і The Matrix.

Крім того, розробники вирішили залучити до гри голлівудського актора Кіану Рівза.

До 2019 року в польських колах розробників ігор почали поширюватися чутки про те, що CD Projekt Red сильно відстає від графіка із Cyberpunk 2077.

На Glassdoor — сайті, де люди можуть оцінити своїх роботодавців, нинішні і колишні співробітники CD Projekt Red написали, що в компанії панує хаос: терміни, що вводять в оману, боротьба між вищим керівництвом компанії, некомпетентність і погане планування, перевтома співробітників через те, що потрібно створювати нові ігри в стислі терміни. Багаторічний інженерний склад покинув компанію саме через величезне навантаження.

«Власники ставляться до компанії як до машини для заробляння грошей і сприймають співробітників не як людей, а як дані в таблиці», — написав на сайті один колишній співробітник.

У січні цього року представники CD Projekt Red написали в Твіттері, що випуск гри переносять на 17 вересня, хоча раніше він планувався на квітень. Через пандемію співробітникам довелося працювати вдома, але в компанії заявили, що це не вплине на терміни виходу гри. У вересні керівництво оголосило про подальші відтермінування. Вихід гри перенесли на 19 листопада, щоб «виправити безліч помилок». А вже в жовтні датою виходу гри призначили 10 грудня.

Розробники створювали Cyberpunk для ПК, PlayStation та Xbox. Однак гра відтворюється по-різному на різних платформах: якщо на ПК гра майже не має багів, то на ігрових консолях часто вилітає і «глючить».

Пристрасні фанати спочатку були в захваті від Cyberpunk, поки не стали вилазити помилки. Наприклад, Ешлі Шоутен, ді-джей з міста Нортвілл, штат Мічиган, сказала, що їй сподобалася можливість налаштовувати свого персонажа буквально до зубів. Але потім поскаржилася, що її герой не може виконувати базові завдання, такі як біг, ухиляння або підбір зброї.

Керувати автомобілем було настільки складно, що вона відчувала себе «за кермом в нетверезому стані». А на одній з місій дівчині довелося підкрадатися і вбивати ворога мечем, оскільки вона не могла скористатися вогнепальною зброєю.

«Я беру із собою ніж на перестрілку», — сказала вона.

Один із найгірших багів полягає в тому, що персонажі часто стають у «Т-позу» — тобто зупиняються і піднімають руки в обидві сторони — і раптово втрачають штани. Інші ляпи: персонажі проходять крізь будівлі, машини вибухають без причини.

Читайте також: Sony видалила Cyberpunk 2077 із PS Store і повертає гравцям кошти

У четвер Sony заявила, що поверне гроші гравцям, невдоволеним грою, і приберуть Cyberpunk з цифрової вітрини компанії. Microsoft також заявила, що поверне гроші, але не видалила гру зі свого інтернет-магазину.

CD Projekt Red заявила, що поверне гроші розчарованим гравцям «з власної кишені, якщо це необхідно». Водночас від початку грудня акції компанії впали на 41%.

Запити на повернення коштів йдуть тисячами.

Схожі новини