Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Парламент ухвалив законопроєкт про річкові перевезення

  • 03.12.2020, 13:55
  • 682

Верховна Рада України підтримала в другому читанні законопроєкт "Про внутрішній водний транспорт", який повинен дати старт реформі річкових перевезень у нашій країні

Про це повідомляє кореспондент #Букв.

За проєкт закону № 1182−1-д проголосували 276 народних депутатів.

Згідно з пояснювальною запискою, документ спрямований на «розвиток берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, поліпшення стану річкового господарства, сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту та залучення інвестицій, переорієнтацію вантажопотоків на екологічний та економічний річковий транспорт».

Законопроєктом імплементуються основні вимоги директив і регламентів Євросоюзу (відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС).

Що передбачає законопроєкт:

  • з’являються конкретні стимули для переорієнтації вантажопотоків з автомобільних доріг і залізниці на внутрішній водний транспорт.
  • законодавчо регулюється використання річкових водних шляхів і їх берегових смуг, різних видів судів і водних мотоциклів.
  • внутрішні водні шляхи інтегруються в логістичну схему, що дозволить Україні посилити свої позиції в транспортній системі країн-членів ЄС.
  • буде створено Державний фонд розвитку внутрішніх водних шляхів, який необхідний для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі і можливості підвищення пропускної здатності річки.

Як поінформували в пресслужбі Міністерства інфраструктури України, перехід частини вантажу з автодоріг на річку допоможе істотно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт. Згідно з даними міністерства, 1 млн. тонн вантажів, що перевозяться річкою і перенаправлені з наземного транспорту, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 млрд. грн. протягом 4 років.

За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, ухвалення законопроєкту також дозволить:

  • збільшити вантажопотік до 30 млн. тонн на рік (з економічним ефектом для держави в 13−16 млрд. грн. щорічно);
  • поліпшити конкуренцію на ринку, збільшити інвестиції завдяки рівним умовам і прозорим правилам, створити нові робочі місця для людей;
  • використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну;
  • створити Держфонд розвитку внутрішніх водних шляхів для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі, понад 75% з яких зараз зношені;
  • забезпечити розвиток пасажирських річкових перевезень, зокрема міжнародних;
  • стимулювати суднобудування і відновлення українських підприємств;
  • лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, і стимулювати міжнародну торгівлю;
  • провести дерегуляцію галузі шляхом введення безкоштовного проходження шлюзів і часткового звільнення суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах;
  • спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів;
  • імплементувати європейські норми і привести українське законодавство у відповідність з європейським.

Штрафи для судновласників

Закон передбачає, що за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт на судновласників накладаються адміністративно-господарські штрафи.

Наприклад, за завантаження судна внутрішнього плавання понад вантажну марку загрожує покарання у розмірі 3 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 тис. гривень).

Такий самий штраф передбачений за вихід у рейс судна внутрішнього плавання, яке не має суднових документів, або ж стан корпусу, механізми та обладнання якого не відповідають встановленим вимогам.

Вихід у рейс судна внутрішнього плавання, що не зареєстровано в установленому порядку, а також з відключеним або несправним обладнанням для автоматичної ідентифікації судна будуть карати штрафом в 5 тисяч мінімумів (85 тисяч гривень).

За перевезення судном вантажу без оформлення транспортного документа, якщо воно передбачено законом або міжнародним договором України, передбачений штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 тисяч гривень).

У разі вчинення однією особою двох або більше правопорушень штраф накладається за кожне правопорушення окремо.

Закон набуває чинності з 1 січня 2022 року, крім окремих положень, які почнуть діяти через три роки з дня опублікування документа.

Схожі новини