Передплата 2024 «Добрий господар»

Мелітопольська черешня стане брендом

Бо не гірша за розрекламовані пармезан чи фету

У Мелітополі, «медовому» й «динному» нашому місті, росте черешня, якою улітку залюбки ласують українці з різних регіонів. Незабаром ця черешня може стати міжнародним брендом. Мелітопольську черешню уже реєструють як продукт із визначеним регіональним походженням, аби надати їй такого статусу, який мають, наприклад, сир пармезан, шампанське чи сир фета.

Як зазначила науковиця з Ме­літополя Тетяна Малюк, це буде перший український фрукт, який одержить реєстрацію зі спеціаль­ною геоміткою та матиме право на визнання у Європейському Сою­зі. Каже, мелітопольська череш­ня — унікальна, її смак не сплутаєш з жодною іншою. Адже у Мелітопо­лі сприятливий клімат і хороші ґрун­ти. Загалом, у Мелітополі вивели 150 сортів черешні. До слова, цього­річ на ринках Львова за кіло меліто­польської черешні правлять 100−120 гривень, у продуктових кіосках — 150.

«Черешня випадково потрапила до Мелітополя ще у XIX столітті, — продо­вжує Тетяна Малюк. — Місто їй дуже сподобалось. Прижилася так добре, як жодна інша культура! Підійшло усе — спекотний клімат, наші сухі вітри і навіть піщані ґрунти. Черешня почала давати найкрасивіші плоди».

У грудні 2019 року міжнарод­ним брендом стала гуцульська овеча бринза.

Схожі новини