Мелітопольська черешня стане брендом
Бо не гірша за розрекламовані пармезан чи фету
У Мелітополі, «медовому» й «динному» нашому місті, росте черешня, якою улітку залюбки ласують українці з різних регіонів. Незабаром ця черешня може стати міжнародним брендом. Мелітопольську черешню уже реєструють як продукт із визначеним регіональним походженням, аби надати їй такого статусу, який мають, наприклад, сир пармезан, шампанське чи сир фета.
Як зазначила науковиця з Мелітополя Тетяна Малюк, це буде перший український фрукт, який одержить реєстрацію зі спеціальною геоміткою та матиме право на визнання у Європейському Союзі. Каже, мелітопольська черешня — унікальна, її смак не сплутаєш з жодною іншою. Адже у Мелітополі сприятливий клімат і хороші ґрунти. Загалом, у Мелітополі вивели 150 сортів черешні. До слова, цьогоріч на ринках Львова за кіло мелітопольської черешні правлять 100−120 гривень, у продуктових кіосках — 150.
«Черешня випадково потрапила до Мелітополя ще у XIX столітті, — продовжує Тетяна Малюк. — Місто їй дуже сподобалось. Прижилася так добре, як жодна інша культура! Підійшло усе — спекотний клімат, наші сухі вітри і навіть піщані ґрунти. Черешня почала давати найкрасивіші плоди».
У грудні 2019 року міжнародним брендом стала гуцульська овеча бринза.