Передплатити Підтримати

У шахрайських кол-центрах працювали 150 людей!

Маскувались під служби безпеки банків

Мабуть, кожен, хто має банківську картку, хоча б раз отримував дзвінок начебто від працівників банку — з пропозицією пройти ідентифікацію, надати додаткові дані по рахунку, пін-коди, CVV тощо. Якщо раніше такі дзвінки здійснювали поодинокі шахраї, які часто телефонували з місць позбавлення волі, то тепер це явище вийшло на новий рівень.

Працівники кіберполіції викрили три шахрайські кол-центри, у яких працювало 150 осіб! «Зловмисники телефонували по­терпілим, представлялись працівниками служ­би безпеки банківської установи та випитува­ли повну інформацію про реквізити банківської картки: номер, CVV-код, термін дії. Крім цього, фігуранти спонукали власників карток встанов­лювати на телефон програмне забезпечення для віддаленого контролю мобільного телефо­ну. В подальшому здійснювалося несанкціоно­ване списання грошових коштів з карток потер­пілих на підконтрольні рахунки», — повідомляють у департаменті кіберполіції Нацполіції України.

Організаторами кол-центрів виявилися троє осіб — з Дніпропетровської та Київської областей. Самі ж кол-центри були розташовані у столиці.

У НБУ неодноразово попереджали про те, що працівники банків не мають права уточню­вати жодну інформацію щодо рахунку телефо­ном. Максимум, що можуть зробити, — попроси­ти з’явитись для ідентифікації у відділення банку з документами. Усі дані по вашому рахунку пра­цівники банку бачать у своїх базах даних. А що стосується пін-коду картки, то працівник банку не має права його запитувати навіть у відділен­ні. Майте на увазі, що даних з картки — номера, терміну дії та CVV, достатньо для списання ко­штів з рахунку.

До речі, із запровадженням карантину україн­цям дали можливість сплачувати рахунки за ко­мунальні послуги телефоном, навіть без доступу до Інтернету. Достатньо лише зателефонувати на гарячу лінію свого банку і повідомити, за які послуги хотіли би сплатити. Гроші спишуть ав­томатично. Але якщо вам телефонують з такою пропозицією з банку — це шахраї. Телефонувати можете лише ви.

Номер гарячої лінії банку є на вашій бан­ківській картці, а також на офіційному сай­ті банку. На гарячу лінію банку варто теле­фонувати щоразу, коли отримуєте підозрілі дзвінки начебто від працівників банку, і пові­домляти номер телефону, з якого вам теле­фонували. Такі повідомлення допомагають виявляти шахраїв.