У шахрайських кол-центрах працювали 150 людей!
Маскувались під служби безпеки банків
Мабуть, кожен, хто має банківську картку, хоча б раз отримував дзвінок начебто від працівників банку — з пропозицією пройти ідентифікацію, надати додаткові дані по рахунку, пін-коди, CVV тощо. Якщо раніше такі дзвінки здійснювали поодинокі шахраї, які часто телефонували з місць позбавлення волі, то тепер це явище вийшло на новий рівень.
Працівники кіберполіції викрили три шахрайські кол-центри, у яких працювало 150 осіб! «Зловмисники телефонували потерпілим, представлялись працівниками служби безпеки банківської установи та випитували повну інформацію про реквізити банківської картки: номер, CVV-код, термін дії. Крім цього, фігуранти спонукали власників карток встановлювати на телефон програмне забезпечення для віддаленого контролю мобільного телефону. В подальшому здійснювалося несанкціоноване списання грошових коштів з карток потерпілих на підконтрольні рахунки», — повідомляють у департаменті кіберполіції Нацполіції України.
Організаторами кол-центрів виявилися троє осіб — з Дніпропетровської та Київської областей. Самі ж кол-центри були розташовані у столиці.
У НБУ неодноразово попереджали про те, що працівники банків не мають права уточнювати жодну інформацію щодо рахунку телефоном. Максимум, що можуть зробити, — попросити з’явитись для ідентифікації у відділення банку з документами. Усі дані по вашому рахунку працівники банку бачать у своїх базах даних. А що стосується пін-коду картки, то працівник банку не має права його запитувати навіть у відділенні. Майте на увазі, що даних з картки — номера, терміну дії та CVV, достатньо для списання коштів з рахунку.
До речі, із запровадженням карантину українцям дали можливість сплачувати рахунки за комунальні послуги телефоном, навіть без доступу до Інтернету. Достатньо лише зателефонувати на гарячу лінію свого банку і повідомити, за які послуги хотіли би сплатити. Гроші спишуть автоматично. Але якщо вам телефонують з такою пропозицією з банку — це шахраї. Телефонувати можете лише ви.
Номер гарячої лінії банку є на вашій банківській картці, а також на офіційному сайті банку. На гарячу лінію банку варто телефонувати щоразу, коли отримуєте підозрілі дзвінки начебто від працівників банку, і повідомляти номер телефону, з якого вам телефонували. Такі повідомлення допомагають виявляти шахраїв.