Передплата 2024 ВЗ

Або тариф на маршрутку піднімуть до восьми гривень, або Львів не матиме ста нових автобусів

З таким ультиматумом, кажуть у львівській Ратуші, виступили представники Європейського інвестиційного банку...

З грудня цього року вслід за електротранспортом, будуть підвищені тарифи на проїзд у міських маршрутках — з семи до восьми гривень за одну поїздку. Проект рішення про плату за проїзд уже опублікували на сайті Львівської міської ради. У мерії кажуть, більшої плати за проїзд вимагають міські перевізники, оскільки зросли ціни на пальне, запчастини, витрати на ремонт… Це вже друге підвищення за цей рік, востаннє тариф на проїзд у маршрутках підвищували у лютому 2019 року.

До кінця листопада у Львівській міській раді відбудуться громадські слухання, де містяни скажуть, чи погоджуються платити дорожче за проїзд у маршрутках. Після цього — погодження проекту тарифу в Антимонопольному комітеті та на засіданні виконкому. В АТП № 1 (комунальний перевізник) кажуть, вісім гривень — лайтовий варіант тарифу, мовляв, за їхніми розрахунками, у Львові проїзд мав би коштувати 10 гривень 15 копійок… Розрахунки у решти власників маршрутів коливаються на рівні 10−10,5 грн.

Містяни в шоку від «новини»: вісім гривень за проїзд у маршрутці-«душогубці» — здирство. Попри запевняння чиновників мерії, покращень у роботі громадського транспорту немає. Чимало маршруток вже о 20-й 30 їдуть в автопарк, хоча мають працювати щонайменше до 22-ї години. Також їх вкрай бракує «на лініях». У вихідні на деяких маршрутах — один-два автобуси… Не вартує восьми гривень і «сервіс» у транспорті. Машини брудні, вікна «цвітуть», підлога — дірява. Більшість маршруток їздять переповнені.

Заступник начальника департаменту житлово-комунального господарства Львівської міської ради Андрій Білий повідомив на брифінгу офіційну причину подорожчання. Виявилося, цього вимагають фахівці Європейського інвестиційного банку, які дають кредит на закупівлю для міста Лева ста нових низькопідлогових автобусів… «Вони нам натякнули, що розбіжність між чинним і економічно обгрунтованим тарифом може сповільнити, або призупинити процес купівлі нового транспорту, — зауважив Білий. — Розглядаємо варіанти диференційованих тарифів: на автобусах комунальних перевізників — вісім гривень, на приватних — сім».

Депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич сказав «ВЗ», що для підняття тарифу на маршрутки немає жодних економічних підстав: пальне не подорожчало. Приватні перевізники Львова захотіли за проїзд більше одразу після того, як про підвищення тарифу заявили у «Львівелектротрансі»…

«Ніхто не має права перекладати некваліфіковану роботу транспортних управлінців на гаманці львів’ян, — каже депутат. — Чиновники, начебто звітують, що у Львові все добре, беруть кредити на нові маршрутки. Але бачимо, що за цим стоїть підняття ціни на проїзд у маршрутках».

Консультант з транспортних питань фірми Egis Олег Береза сказав «ВЗ», що банк, який надає кредит на нові автобуси може просити міську раду встановити ринкові тарифи. Проте ця вимога має бути задекларована у договорі. Якщо цього немає — тоді немає сенсу підвищувати ціни.

Андрій Білий сказав, що у львівській мерії немає документу, де б банкіри вимагали підвищення тарифу. Каже, така вимога прозвучала… усно. «Ми ще не підняли тариф. Домовились, що запустимо процедуру і їх це влаштувало», — підсумував чиновник.

Схожі новини