Передплата 2024 «Добра кухня»

Нові правила оплати за «комуналку»: як і за що нараховуватимуть пеню

  • 01.05.2019, 18:10
  • 593

З 1 травня в Україні вступає в силу закон «Про житлово-комунальні послуги», яким передбачено низку нововведень.

Зокрема, передбачається встановлення пені за кожен день прострочення виплат за комунальні послуги, а у багатоквартирних будинках з'являться управителі, які стануть посередниками між мешканцями і постачальниками комунальних послуг, повідомляє «Прямий».

Законом передбачається, що тарифи на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону вони є регульованими. У такому разі тарифи встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

Передбачається впровадження плати за управління багатоквартирним будинком. Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком у разі визначення управителя органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до Закону України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку» визначається на рівні ціни, запропонованої в конкурсній пропозиції переможцем конкурсу.

Також у травні запрацює Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг і українцям доведеться сплачувати за опалення та воду за показниками будинкового лічильника. У будинках, де усі приміщення оснащені лічильниками, обсяг небалансу розподіляється між усіма споживачами пропорційно до обсягу споживання, а для будинків, де частина приміщень не оснащена лічильниками, обсяг небалансу розподіляється між споживачами, які не мають лічильників, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються послугами.

Споживачі тепер зобов'язані забезпечити комунальникам доступ до свого житла.

За борги почнуть нараховувати пеню у розмірі 0,01% за кожний день прострочення виплат, а також будуть відключати послуги (крім електроенергії і газу).

При неналежній якості послуг за них можна буде не платити або платити менше. Споживач має право викликати управителя для перевірки якості послуг, що надаються. Якщо за результатами дослідження відібраних проб підтвердиться факт постачання неякісних послуг, витрати споживача мають компенсувати за рахунок виконавця послуг.