Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Вчені виявили, що марихуана змінює генетичний код чоловіків

• 20.12.2018, 08:40

Учені з’ясували, що головний психоактивний компонент канабісу, тетрагідроканабінол (ТГК), може змінювати сперму.

Їхня робота була опублікована в журналі Epigenetics, передає ТСН.

Так, вживання марихуани впливає на експресію генів та спричиняє структурні і регулятивні зміни в ДНК. Також дослідження показало, що чим вища концентрація ТГК в сечі чоловіка, тим виразнішими зміни у спермі.

«Ми встановили, що наслідки вживання канабісу для репродуктивного здоров''я чоловіків не є „нульовими“», — розповів один з дослідників Скотт Коллінз.

Експерименти проводились на щурах, а також в одному дослідженні взяли участь 24 чоловіки.

Водночас ще одна авторка С'юзан Мерфі зазначила, що вплив таких змін на дитину поки що не відомий. Також невідомо, чи може взагалі сперма, уражена ТГК, бути достатньо здоровою для запліднення яйцеклітини і продовжити ембріонального розвитку.

«Ми знаємо, що є наслідки вживання канабісу на регуляторні механізми в ДНК сперми, але ми не знаємо, чи можуть вони передатися наступному поколінню», — сказала доктор Мерфі.

Нагадаємо, у жовтні Канада стала першою країною «Великої сімки», де повністю легалізували марихуану. У магазинах країни закінчився канабіс через два дні після повної легалізації, а черги до крамниць, де він продавася, були настільки довгі, що поліції довелося патрулювати ці місця для вгамування натовпу.

У Великій Британії легалізували медичний канабіс, а в Грузії наприкінці липня Конституційний суд скасував покарання за вживання марихуани, назвавши це «правом на вільний розвиток особистості».