Передплата 2024 «Добрий господар»

Ученим вдалось створити «квантове» життя

• 07.10.2018, 18:30

Вчені з Університету Країни Басків (Іспанія) створили симуляцію життя на квантовому комп’ютері.

Про це повідомляє «Прямий» із посиланням на «Naked-science».

«Мета запропонованої моделі — відтворення характерних процесів дарвінівської еволюції, адаптовані до мови квантових алгоритмів і квантових обчислень», — відзначили дослідники з університету Країни Басків в Іспанії.

За допомогою квантового комп'ютера IBM QX4 вчені закодували одиниці квантового життя, що складаються з двох кубітів: один є генотип (генетичний код, який передається через покоління), інший — фенотип (зовнішній прояв цього коду, або «тіло»).

Ці одиниці були запрограмовані на репродукцію, мутації, розвиток і смерть з частковим використанням заплутаності подібно до реальних живих істот. Випадкові зміни привносились за допомогою обертань квантових станів, наприклад, для симуляції мутацій.

«Питання про те, чи має походження життя дійсно квантово-механічний характер, ми залишаємо відкритим. Ми довели, що мікроскопічні квантові системи можуть ефективно шифрувати квантові ознаки і біологічну поведінку, які зазвичай асоціюються з живими системами і природним відбором», — зазначили вчені .