Передплата 2024 ВЗ

За рік велорух у Львові зріс майже на 12%

Цього року у Львові нарахували 6717 велосипедистів (торік було — 6003). Таку статистику вже другий рік поспіль оприлюднює ЛКП «Львівавтодор» спільно з ГО «Львівська асоціація велосипедистів» у рамках Європейського тижня мобільності. Згідно із підрахунками, велорух у Львові порівняно з минулим роком зріс на 11,89%.

Для підрахунку використовували 85 локацій. Це місця, де перетинаються основні магістральні вулиці. Рахували велосипедистів працівники ЛКП «Львівавтодор», студенти Львівського автомобільно-дорожнього коледжу НУ «Львівська політехніка» та ГО «Львівська асоціація велосипедистів». Працювали у ранковий та вечірній «піки» — з 8:00 до 10:00 та з 17:00 до 19:00.

Фото автора / Місто Лева впевнено зажило слави міста велосипедистів
Фото автора / Місто Лева впевнено зажило слави міста велосипедистів

Найбільшу кількість велосипедистів, а саме 196 осіб, вже другий рік поспіль зафіксовано у вечірній «пік» на перехресті просп. Чорновола — вул. Липинського. Також значну кількість роверистів (100−150 у один із «часів пік») зафіксовано на перехрестях: просп. Чорновола — вул. Городоцька — просп. Свободи, просп. Червоної Калини — вул. Сихівська, вул. Бандери — вул. Коперника, вул. Шевченка — вул. Левандівська, вул. Любінська — вул. Петлюри — вул. Яворницького.

Як і торік, у вечірній «пік» прихильників їзди на велосипеді є на 5% більше, ніж у ранковий «пік». Найохочіше педалі крутять у віці 21−35 років, що становить 53,9%. А от у віці понад 60 років на велосипед сідає лише 1,5% львів’ян. У велосипедних потоках продовжують домінувати чоловіки — 86,9% у ранковий «пік» та 86,4% у вечірній. Але кількість жінок зростає і зараз їх у ранковий «пік» 10% (торік було 9,2%), а вечірній — 13,6% (торік було 13,1%). Хоча у таких країнах, як Нідерланди та Данія, гендерне співвідношення приблизно 50 на 50%.

Для українських велосипедистів є добрі новини — з 1 вересня почали діяти оновлені Державні будівельні норми. Згідно з ними, при будівництві та капремонті доріг тепер обов’язковим є проектування велодоріжок та велосмуг. Якщо в середньому ремонт дорожнього покриття має проводитися кожні 5 — максимум 10 років, то маємо сподівання вже через 10 років мати якісно облаштовані велодоріжки, а всіх дорогах українських населених пунктів.

Для порівняння — в Амстердамі, де велосипед є одним з головних засобів пересування, щоденно на вулиці міста виїжджає майже півмільйона велосипедистів. Канадський Монреаль має понад 2000 км велотрас, у Копенгагені 32% населення постійно їздять на велосипедах, при цьому там всі велопростори відокремлені м'якими стовпчиками.

А яка ситуація із велоінфраструктурою у Львові? Про це «ВЗ» розповів позаштатний радник міського голови з питань транспортної інфраструктури, директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шмід. Зараз у Львові облаштовано 100 км велодоріжок. Ще цього року облаштують нові велодоріжки на вулицях Кн. Ольги та Сихівській. На вулиці Кн. Ольги велосмуга буде протяжністю 5 км, а на Сихівській — 2 км. Увесь Львів мають «обкружити» велосмугами до 2020 року. Тоді загальна веломережа міста становитиме 268 км.

Схожі новини