Передплата 2024 «Добра кухня»

Магія фарб та металу

В арт-галереї PROART GALLERY — виставка робіт живописця Остапа Патика та художника і скульптора Петра Старуха.

 Петро Старух та Остап Патик на відкритті виставки. Фото Оксани Тарнавської
Петро Старух та Остап Патик на відкритті виставки. Фото Оксани Тарнавської

На виставці «Парадигма» представлено роботи відомих львівських митців: картини на полотні Остапа Патика, виконані олійними фарбами, та композиції в металі Петра Старуха. Остап Патик — засновник Школи емоційного живопису імені Володимира Патика для дітей та дорослих. Його роботи — у приватних колекціях в Україні, США, Китаї, Єгипті, Туреччині, Німеччині, Іспанії, Франції, Бельгії. Петро Старух працює в галузі декоративно-прикладного мистецтва. Учасник численних перформенсів, міжнародних симпозіумів зі скульптури, бієнале. Виставка приурочена до 140-річчя Національного лісотехнічного університету України та 25-річчя кафедри дизайну, викладачами якої є Остап Патик та Петро Старух.

Картини Остапа Патика різножанрові: пейзажі, картини з натури («Китайське село. Будинок теслі», «Єгипет. Полудень», «Стамбул»), натюрморти («Півонії», «Польові квіти», «Феєрія»). У живописі — позитивні емоції, енергетика автора, яскраве бачення світу.
— Квіти малюю вдосвіта, коли вони щойно прокинулись і на них ще є краплини життєдайної роси, а я ще не зустрічався з жодною людиною. Лише в такі миті на полотно передаються чисті і свіжі емоції. Малювати квіти треба швидко, бо наступної миті вони вже зміняться. А отже, зміняться враження митця, відчуття, а відтак — барви. Я побував у близько 40 країнах світу. В кожній — писав картини з натури. Є у мене гарна традиція: на Великдень їздити до Стамбула (Туреччина). Цього року, наприклад, з сім'єю святив паску у християнському храмі Святої Софії. У Стамбулі написав шість картин, чотири з яких представив на виставці, — розповів журналісту «ВЗ» Остап Патик.

З яскравим подихом кольору, потоком емоцій, образів, гармонійним наповненням форм, ліній, площин картин Остапа Патика гармоніюють динамічні, авангардні, асоціативні композиції у металі та емалі Петра Старуха: «Сідней», «Барселона», «Кіото», «Акапулько». Його композиції — експериментальний пошук моделі світу, його простору, відчуття безмежності та розмаїття за допомогою виразних символів та кодів.

— Мої роботи — мої мрії, — каже Петро Старух, помічаючи моє зацікавлення композицією «Монако». — Можливо, мрії, втілені у композиціях, допоможуть мені побувати в країнах, в яких ще не був. Моє «Монако», наприклад, це аверс, а реверс, думаю, зовсім інший. У композиціях втілюю те, що, можливо, відбулося зі мною в попередньому житті або відбудеться у наступному…

Схожі новини