Передплата 2024 ВЗ

У Львові протягом двох днів випробовують чеську технологію ремонту дорожнього покриття

  • 02.02.2018, 16:12
  • 1 663

Минулого року делегація з міста Львова під керівництвом заступника міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергія Бабака відвідала Чехію та ознайомилася з сучасними технологіями, які застосовуються у цій країні для проведення ремонту дорожнього покриття, зокрема ямкового ремонту.

За результатами поїздки заступник міського голови Львова Сергій Бабак запросив чеських розробників випробувати їхню технологію на львівських вулицях. Чеські фахівці прийняли запрошення і вчора, 1 лютого, вони прибули до Львова. Робота чеської машини випробовується на вул. Тракт Глинянський.


«У жовтні минулого року, тодішній керівник ЛКП «Львівавтодор» Олег Береза розповів, що є цікава технологія ремонту доріг, яку використовують в Чехії. Коли я побачив презентацію, то технологія виявилася дійсно дуже цікавою і захотілося її побачити в роботі. Ми організували виїзд в Чехію. Цю технологію нам презентували на чеських дорогах і я запропонував, щоб чеські розробники приїхали до Львова і попрацювали свою установкою на наших вулицях, щоб усі ми могли побачити як вона працює. Тому дякую чеським підприємцям, виробникам цієї техніки, що вони приїхали до нас, щоб продемонструвати роботу їхньої установки», - розповів Сергій Бабак.

За його словами, чеська установка (машина) використовує в роботі інфра-термо-червоні пальники, які розігрівають асфальт. На дорогу, на якій проводять ямковий ремонт, не потрапляє відкрите полум’я і не пошкоджує дорожнє покриття - асфальт розігрівається інфра-термо-червоними пальниками. При потребі додають свіжого асфальту, і далі все закатує віброкаток. Фактично, одразу через кілька хвилин по цій дорозі може їхати транспорт. Оскільки асфальт розігрівається, то це забезпечує 100% щеплення суміші, яку засипали в ямку, з дорогою.

«Основні і важливі характеристики – ця машина може працювати практично цілий рік, при температурі мінус 10 С0 на дворі. Собівартість такої роботи втричі нижча ніж при тій технології, яку ми застосовуємо зараз. У комплект машини входить запас асфальту, який постійно підігрівається, і віброкаток. Дві людини, які працюють біля машини, за день можуть опрацьовувати ямковим ремонтом 150-180 м2 дороги. Латка лягає рівно, так, що коли їхатиме машини чи ітиме пішохід, не відчувається, що там є латка, щось вище чи нижче. Така латка в Чехії стоїть до 5 років. У них навіть є ще міні-установка такого зразка, яка дозволяє за таким принципом роботи ремонт хідників.

Якщо б у Львові було 2-4 таких машини, то за 2-3 роки ми провели б якісний ямковий ремонт по всьому Львову і потім би підтримували дороги в нормальному стані.

Орієнтовна вартість цієї машини в повному комплекті коштує десь 3,5 млн. грн. Тому, буду звертатися до депутатів, щоб вже в цьому році виділити кошти і придбати хоча б 2 таких машини для Львова. Оскільки втричі дешевше обходиться ремонт при такій роботі, то ці машини швидко окупляться. На Україні я ще не бачив, щоб використовували кращу методику ямкового ремонту», - розповів Сергій Бабак, заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.

Як розповів Мірослав Гурка, технолог чеського підприємства, з міста Брно, яке виробляє такі машини, ремонт доріг із використанням інфра-термо-червоних пальників робиться швидко, якісно і без обмеження проїзду і перекриття вулиць. Також при такому ремонті не виникає відходів – матеріал, який був в попередньому покритті дороги, розбивається, досипається новий асфальт, все з’єднається в одну масу, розігрівається і кладеться у вибоїну, яка щільно покривається асфальтною сумішшю без жодних нерівностей.

«Ця технологія – це чеський винахід. У 2006 році розпочалися наші перші кроки в розробці цієї технології. А з 2011 року працюємо комерційно. Особливість цієї технології ще й у тому, що можна ремонтувати вибоїни в зимовий період. Наші машини замовляють європейські країни, також два місяці тому дві машини відправили в Нігерію», - повідомив Мірослав Гурка.

Колишній директор ЛКП «Львівавтодор», а тепер директор ЛКП «Львівелектротранс», Олег Береза підтримує придбання такої установки для проведення поточного ремонту дорожнього покриття у Львові.

«Ми вивчали різні технології проведення ямкового ремонту. Коли ми познайомилися з чеською технологією, то побачили, що вона є найбільш ефективною. Маючи такі машини, це дозволило б нашим підприємствам, які займаються дорожньою галуззю, проводити поточні ремонти майже цілий рік. Чеська установка - це економія і в людях, і в техніці і в матеріалах. Тому, я підтримую доцільність закупівлі такої техніки. Однак, буде потрібно провести навчання людей, адже важливий правильний кадровий підбір працівників, які будуть обслуговувати цю техніку», - додав Олег Береза.

Схожі новини