Передплата 2024 ВЗ

Вчені знайшли на Марсі колосальні запаси води

• 12.01.2018, 17:15

Нові фото NASA демонструють шари водяного льоду, які вийшли на поверхню Марса внаслідок ерозійних процесів.

Про це пише The National Geographic.

Учені виявили на Марсі шари водяного льоду, який раніше знаходився під поверхнею планети. Але тривалий вплив на скелі піску оголив те, що знаходилося нижче.

Відкриття може розповісти про геологічну історію Марса, а також вплинути на те, як майбутні колоністи (можливо) отримуватимуть воду на цій планеті.

"Це нове вікно, що відкрило вид на підземний лід на Марсі", — говорить Колін Дандас з геологічної служби США, який відкрив льодовикові шари.

Вчені давно припускали, що запаси водяного льоду зариті під поверхнею на Марсі. У 2002 році місія NASA Odyssey розглянула планету з орбіти і виявила ознаки дрібного водяного льоду у високих широтах.

У 2008 році місія NASA Phoenix викопала водний лід на досліджуваній ділянці біля північного полюса.

Наприцінці 2016 року вчені, завдяки орбітальному апарату Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), виявили прихований крижаний покрив на середніх широтах Марса, що містить приблизно стільки ж води, скільки і озеро Верхнє (площею майже як три Київських області — 82 103 км², об’єм води в ньому становить 12 100 км³).

Але до дослідження Дандаса, вчені щосили намагалися зрозуміти масштаб і доступність підземних шарів льоду Марса.

"Це дуже круті зображення, які демонструють підповерхневий лід, передбачений теорією", — говорить планетарний вчений із Каліфорнійського технологічного університету, Бетані Ельманн.

"Крім того, можна вивчити лід для дослідження змін клімату на давньому Марсі, і припустити, як це може відбутися на Землі" - додав він.

Це відкриття також може вплинути на те, як майбутні астронавти, що, можливо, полетять на Червону планету, отримуватимуть воду.

Людські місії на Марс, імовірно, будуть отримувати воду з місцевого середовища, з гідратованих мінералів, або просто розплавляти лід із крижаних родовищ.

Цю воду можна буде пити або розчіпляти її на водень і кисень, які нам потрібні для дихання і створення ракетного палива на місці.

Дослідження NASA у 2016 році показало, що лід може давати більше води, ніж мінерали, але якщо доступ до цього льоду вимагає буріння 10 метрів скельної породи кременя, то видобуток льоду неефективний.

Однак картина змінюється, якщо крижані пласти лежать всього в метрі (або менше) від поверхні.