Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Віртуальне життя — невід’ємна частина реального: тут бізнес, дружба, підтримка. І кохання також тут»

Краща бізнес-блогерка України 2019 року Людмила Калабуха радить читачам «ВЗ», як грамотно боротися з негативом і панікою у соцмережах

Карантин таки змусив усіх ізолюватися в квартирах і жити «у смартфоні». У пересічного українця в «мирні часи» екранний час становив три-чотири години. А під час «карантинного затворництва» це повноцінний робочий день — 8−9 годин. Соцмережі стали стилем життя навіть тих, хто раніше лише на секунду заходив в Інстаграм чи Фейсбук, щоб уподобати чиюсь світлину. Спитайте себе: чи варто витрачати стільки часу на погані новини (частина з яких фейкові), чи правильно відповідати на хамські відгуки під світлиною своєї віртуальною сторінки схожим хамством?

Відома львів’янка Людмила Калабуха з соцмережами на «ти» і точно знає, як у них правильно працювати, аби підвищити свій імідж, покращити продажі і здобути нових друзів, зокрема бізнес-партнерів. Знайомтеся. Пані Людмила — краща бізнес-блогерка України 2019 року, авторка книг-бестселерів «Почніть говорити «Ні», «Коли говорити «Так?», почесна амбасадорка ООН в Україні з розвитку жіночого підприємництва.

«Усе погано, дуже погано, а буде ще гірше… І вже ваша стрічка новин в соцмережах перетворюється на «зомбо"-стрічку, що висмоктує енергію, віру у себе, в людей та у майбутнє, — починає розмову Людмила Калабуха. — Наші віртуальні друзі вважають своїм обов’язком розіслати відео, які їм по великому секрету («тільки для обраних») надіслала троюрідна тітка сестри швагра з Італії і яка точно все знає, що робиться зараз з коронавірусом, і що нас чекає…

Що відбувається? Замість того, щоб приділити час своїм рідним, перегляду хорошого фільму чи читанню книги, люди годинами «ходять» від посилання до посилання, занурені в апокаліптичні новини. Питання: невже від того, що ви будете підривати собі нервову систему, щось зміниться на краще у вашому у бізнесі та житті? Ні!

Скажіть собі «Стоп!». Припиніть відстежувати у соцмережах токсичні ресурси та людей. Не лайкайте, не коментуйте їх, навіть не читайте. І тоді алгоритми соцмереж не будуть вам показувати дописи, з якими ви раніше не взаємодіяли. Стрічка новин кожного користувача соцмереж унікальна: кожен з нас формує її під свої уподобання".

Блогерка радить звернути увагу на кілька нюансів, які видадуть незнання елементарних правил етикету у соцмережах. Йдеться про «друзів», які постійно шлють у приватне повідомлення картинки з котиками чи «тегають» ваше прізвище на листівці сумнівного змісту до будь-якого свого допису у соцмережах… Вкрай абсурдно виглядає добірка фото біля одного дерева — справа, зліва, збоку, зверху… Доволі «мило» виглядають 15 клонованих селфі з висунутим язиком, особливо, якщо таке фото оприлюднила жінка 50+. Людмила Калабуха не рекомендує надсилати у приват незнайомим людям голосове повідомлення. Якщо маєте якесь прохання — грамотно напишіть про все у месенжері. Надсилати голосову звістку можуть лише невиховані люди, які не цінують час інших.

— Як реагувати на критику в соцмережах, адже віртуальний простір зараз переповнений тролями та хейтерами?

— У скандинавській міфології тролі — вічно ображені потворні істоти, що чинять шкоду людям. Вперше це слово зафіксовано в Оксфордському словнику англійської мови ще у 1992 році. Особлива проблема постала зі зростанням популярності соціальних мереж. Моя класифікація тролів така. Це злісні провокатори, не впевнені в собі невдахи, заздрісники (на тлі конкуренції) і тролі-правдолюби.

Наприклад, тролі-невдахи ніколи не висловили б свою думку відкрито. Тому ховаються за закритими профілями з фото… котика. На таких критиканів взагалі не варто реагувати. Вони самі відчепляться від вас і знайдуть собі нову жертву для підживлення своєї хворобливої самооцінки за рахунок критики інших та роздавання порад, про які їх ніхто не просив.

​Заздрісники та конкуренти свідомо обливають вас брудом через свої комерційні або марнославні цілі. Раджу «накрити» їхній негативний коментар п’ятьма позитивними (подзвонити чи написати друзям, лояльним клієнтам і прямо попросити написати про вас щось хороше). ​

Тролі-«правдолюби» впевнені, що їхня думка вкрай необхідна людству. Критикують всіх підряд і пишаються, що говорять правду. Публічно виправляють нас у викладі якихось фактів та обов’язково вкажуть на «мовні помилки» чи описки в коментарях… В соцмережі вони прийшли з життя. На відміну від заздрісників, конкурентів та хейтерів, вони не злобні і навіть ставляться до нас із симпатією. Просто емоційно глухі і не розуміють, якої шкоди завдають. Як на них реагувати?

Це єдиний вид тролів, з якими варто проводити роз’яснювальну роботу: розказати, що їхня поведінка вас ображає. Результат — тролі-правдолюби або вибачаються і більше не повторюють помилки, або переходять у стан реальних тролів, на яких не варто зважати. А інколи тролів варто заблокувати!

— Чи має Людмила Калабуха у своєму арсеналі поради з розряду «важкої артилерії» про те, як знешкодити тролів?

— З читачами «ВЗ» поділюся двома одкровеннями, які зроблять вас невразливими для тролів як в соцмережах, так і в житті. Перше — аналізуйте, від кого отримуєте зауваження. І чи мають такі люди право вчити вас жити? Для себе виявила чіткий маркер — якщо така людина не живе так, як я мрію жити, не є для мене авторитетом, для чого звертати увагу на її поради або критичні зауваження?

Друге — прийміть те, що можете комусь не сподобатися. І фото в Інстаграмі ваші можуть не подобатися, і голос, і книги, і ви особисто, і ваше життя… Більше того, люди мають право про це сказати. І написати в соцмережах. Та нічого страшного не відбувається, світ не руйнується — живете собі далі, приймаючи право інших любити вас чи ні.

— Але чому все-таки людям так хочеться написати щось критичне цілком незнайомим із соцмереж? Найчастіше жертвами тролів стають красиві молоді панянки, які доглядають себе і мають право виглядати так, як їм подобається.

— На одній з конференцій моя колега, маркетолог модного дому з Києва, розповіла цікавий випадок. Для реклами нової колекції літнього одягу запросили дуже відому українську модель зі світовим ім’ям. Зняли тільки її стопи у босоніжках і виставили фото у соцмережах. За кілька хвилин стрічка наповнилася гнівними коментарями: як можна було рекламу такої гарної колекції літнього взуття довірити моделі із потворними пальцями, стопами і ногами… Мовляв, невже кращої не можна було знайти?

Світова зірка написала відповідь зі свого акаунту: «​Мені дуже шкода, що фото моїх ніг обурило вашого внутрішнього естета». На що вражені тролі відповіли: «А ви що, читаєте те, що про вас пишуть у соцмережах?».

Тролі не замислюються над тим, що по той бік екрана жива людина, яка це читає або бачить, і їй болить. До того ж відчувають себе безкарними: от кину я брудом, зірву зло на комусь далекому віртуальному, а мені за це нічого не буде…

Віртуальне життя — невід’ємна частина життя реального: тут бізнес, дружба, підтримка. І кохання також тут. Цей віртуальний світ створюємо ми самі. І ми самі обираємо, за ким стежити, що читати. Навіть ким бути і ким здаватися, можемо обрати самі! Тож будемо зі своїх сторінок транслювати позитив, підтримувати інших, надихати людей. Не занурюватися та не поширювати негатив! І ніколи не потрапляти в жодні класификації хейтерів та тролів.

Схожі новини