Передплата 2024 «Добра кухня»

Посол з трьома генеральським зірками на погонах

Президент США Дональд Трамп визначився з призначенням посла в Україні.

Ним став тризірковий генерал сухопутних військ Кейт Дейтон. Крім військового, він має і великий дипломатичний досвід. Зокрема, працював військовим аташе посольства США у Москві.

Після скандалу, що втягнув Україну у внутрішні суперечки між демократами та республіканцями, призначення генерала виглядає позитивним рішенням, у тому числі і для України. Генерал Дейтон може зосередити свої зусилля не на внутрішніх інтригах, а на тому, що відбувається на лінії зіткнення між збройними силами України та Росії.

Сполучені Штати, на відміну від урядів Франції та Німеччини, розглядають дії Росії у Криму та на Донбасі, як неприкриту агресію.

А уряди Франції та Німеччини фактично заохочують агресора до подальшої експансії. У 1938 році Франція робила це разом з Англією щодо Австрії та Чехословаччини, а тепер разом з Німеччиною щодо України.

Німеччина за підтримки Франції хоче добудувати Північний потік- 2, який наразі заблокований санкціями уряду США.

У цьому проєкті Німеччина, Росія та Франція виступають разом проти американських експортерів скрапленого газу до Європи. А Україна стає «колатеральною жертвою» цієї газової війни.

Питання загарбання усієї України після введення до експлуатації «Північного потоку-2» стає лише питанням часу. Бо в Німеччини та Франції не буде більше жодних побоювань, що загарбання України Росією призведе до нестачі природного газу у Європі через зупинку українських газогонів. Майже всі 200 мільярдів кубів газу, які Росія щорік експортує до Європи, можуть бути доставлені в обхід України.

Американські експортери скрапленого газу до Європи тоді теж не зможуть конкурувати з російсько-німецьким консорціумом через високі витрати на транспортування скрапленого газу морем. Злагоджені дії консорціуму будуть відлякувати американських експортерів. Як тільки ціна американського газу ставатиме конкурентною з російською, російсько-німецький консорціум буде тимчасово знижувати ціну, щоби вигнати американських конкурентів з ринку.

Країни, що затиснені між Росією та Німеччиною, у першу чергу Україна та Польща, мають усвідомлювати цю стратегічну загрозу.

Вихід із цієї ситуації полягає у створенні тристороннього військового союзу між Сполученими Штатами, Україною та Польщею. До цього союзу може приєднатися й Румунія, щоби забезпечити американським експортерам газовий коридор між Середземним та Балтійським морями.

Україні це вигідно. Бо до яких результатів призводить «дешевий» російський газ, ми вже бачили у 2014 році. Загарбання Криму та частини Донбасу є прямими наслідками таємних додатків до Харківської газової угоди від 2010 року. А саме: збільшенням військового контингенту російських військ у Севастополі з 5 до 16 тисяч осіб.

Це вигідно і Польщі. Бо після загарбання України стратегічне становище Польщі стане безнадійним. Ніяка 5 стаття договору НАТО не допоможе. Польща просто знову опиниться між двома хижаками. Історична пам'ять поляків має нагадати, чим це закінчувалося для Польщі з 1772 до 1939 років.

Чи можна зупинити будівництво «Північного потоку-2» назавжди? Малоймовірно. Бо Німеччина та Росія дуже хочуть ввести його до

експлуатації. Франція їх у цьому підтримує, а також — Австрія та Нідерланди.

Тоді у Польщі та України і особливих надій немає, окрім як на США. А для цього потрібно, щоби США вбачали свій інтерес у такому військовому союзі.

Цей інтерес з'явиться, якщо американські газовидобувні компанії зможуть брати участь у конкуренції за постачання газу до Європи. А це стане можливим тільки тоді, коли Польща, Україна та Румунія забезпечать газовий коридор для терміналів скрапленого газу на Балтійському морі на півночі та Середземному морі на півдні. Крім того, оскільки Україна та Румунія все ще контролюють західну акваторію Чорного моря, де видобувається чимала кількість природного газу, військовий союз збереже ці родовища від претензій Росії. Після загарбання Криму Росія привласнила ексклюзивну економічну зону, що сягає і цих родовищ.

Посол Дейтон має власним досвідом оцінити налаштованість та спроможність української армії захищати національні інтереси України. Від цього залежить оцінка проєкту військового союзу між США, Польщею та Україною.

Коронавіруси приходять та забираються геть, а національні інтереси держав залишаються незмінними протягом тривалого часу.

Схожі новини