Передплатити Підтримати

На Дерибасівській відкрилася «Реберня». Збиралась там компанія... «ватна»

Через погрози у бік одеського ресторану «Холдингу емоцій !FEST» там прибрали креативні гумористичні картини. У соцмережах рестораторів критикують – за те, що дали задню

Фото з відкритих джерел

Одесити втратили почуття гумору? Чи здатність посміятися з себе? Таке враження складається після скандалу зі щойно відкритим в Одесі рестораном «Реберня на Дерибасівській». Франшизу відомої львівської мережі ресторанів від «Холдингу емоцій! FEST» купили одеські партнери. Стіни закладу розписали характерними для! FESTу креативними та іронічними картинами сучасних львівських і київських художників. Саме ці зображення і викликали скандал, якого з! FESTом не було, мабуть, з часів відкриття 2007 року львівського ресторану «Криївка»…

Ґвалт хейтерства у соцмережах зчи­нився власне через три зображення: російська імператриця Катерина І І із валізами і написом «Ростов», великий чер­воний язик, проколотий булавкою, і поруч напис «Мова», і зображення герцога де Рі­шельє з підписом «Понаїхало». «Бандерів­ці», «рагулі», «фашисти» — це, мабуть, най­більш політкоректні епітети, які вживали «ватні» хейтери…

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

Одразу після цього! FEST оприлюднив свою офіційну позицію. «Ми щиро любимо Одесу, як і всі інші міста України. Ми не відкриваємо наші формати будь-де, а лише у тих містах, які нам ім­понують. Кожна наша #Реберня — це сучасний ресторан, який також є гале­реєю. І тут українські художники мають змогу виставляти свої роботи, в тому числі на гострі теми. Актуальне мисте­цтво ніколи не буває зручним і не по­требує до себе однозначного позитив­ного ставлення. Ми змінили частину експозиції, оскільки деякі роботи викли­кали обурення одеситів. Але на цьому місці з’являться інші твори, бо наші про­стори покликані об’єднувати і творити позитивні емоції», — написав у своєму ФБ співвласник «Холдингу емоцій! FEST» Андрій Худо.

А на ФБ-сторінці «Реберні на Дери­басівській» виклали фото з подібною картиною з київського закладу, де вже «понаїхавшими» зображені легендар­ні засновники столиці, брати Кий, Щек, Хорив та сестра їхня Либідь. Чомусь ки­ївських відвідувачів ресторану така кар­тина зовсім не дратує. Мабуть, кияни ма­ють більше почуття гумору, ніж одесити…

Київську картинку у «Реберні» про­коментували так: «Щодо герцога де Рі­шельє. Маємо аналогічнийсюжет про засновників Києва у „Реберні“ на Арсе­нальній. В інших містах — теж свої сюже­ти. Багато персоналій, які вплинули на розвиток теперішніх міст, були нетутеш­німи. І якби вони жили зараз, то, найімо­вірніше, про них би казали „понаїхало“. У такий саркастичний спосіб художник поєднав історію та сучасність».

У самому ж закладі «Реберня на Де­рибасівській» швиденько позаклеюва­ли скандальні картини із Рішельє, мо­вою і Катериною І І. І це одразу викликало шквал критики з боку українських па­тріотів: «Дарма ви це зробили на дого­ду ваті», «Розчарували. Швидкий прогиб по-вашому прогибом не вважається?», «Даремно прибрали. „Вата“ і так би в „западенський“ ресторан не пішла, а проукраїнська публіка зробила би „Ре­берні“ суперрекламу. Тепер багато хто з них шкодує, що так полум’яно піднімали ваші рейтинги та захищали». «Дуже сум­но. Зникло бажання відвідувати ваш за­клад. Ватного лайна у нас у місті виста­чає. Дарма ви вирішили поповнити їх лави». «Шкода. Було в тему. Такий вда­лий стьоб і змінили». «Соромно за вас. Сподівалася на кавальчик Львова з його іронією, його самобутністю та оригіналь­ністю у кожній кнайпі в Одесі, а вийде «адеская харчєвня па львовскі».

Тож виграли чи програли «фестівці»? Це була вдала піар-кампанія чи прора­хунок менеджерів? Схоже, ні те ні інше. Партнерам і персоналу одеської"Ребер­ні" просто почали банально погрожувати — аж до закриття закладу…

Керівник піар-відділу «Холдингу емоцій! FEST» Тарас Маселко розпо­вів журналістці «ВЗ»: «Багато львів’ян, які критикують нас, не знають внутрішньої сторони ситуації. Зараз почалися погро­зи, ймовірні блокування роботи закла­ду — аж до того, що заклад може закри­тися. Погрожують і персоналу, і нашим одеським партнерам. Для нас пріорите­том є безпека людей, персоналу і наших партнерів. Крім того, ми все-таки хоче­мо втримати проєкт „Реберня“ в Одесі. Там зараз достатньо відвідувачів».

— Чи це спланована кампанія хей­терства? Можливо, це йде від конку­рентів? Чи це просто так діє «вата»?

— Мабуть, ближче до останнього… На­справді ми, коли заходили з цим проєк­том в Одесу, не очікували такої реакції. Ми не хотіли нікого ображати. Ці зображення — добре почуття гумору, гарна сатира, це мистецтво, авторський погляд художни­ків. Але є люди, яких це почало дратувати. Ну О К, якщо це когось зачепило, ми готові це зняти. Бо Одеса вже має прецеденти, коли було зіткнення двох ідеологій, аж до того, що когось можуть спалити… Ми не хочемо, щоб наш заклад став якимось на­ріжним каменем для інцидентів. Тобто ми забрали критичні речі, які могли спрово­кувати негативні наслідки. Ми розуміємо, що це Одеса, і, напевно, це трохи інше се­редовище. Хоча багато людей нас підтри­мало. І ми цьому тішимося.