Передплатити Підтримати

Як хобі перетворити на прибутковий бізнес за кордоном

Або Успішний досвід побудови бізнесу на Etsy від Наталі та Олександра Радічів

Вироби ручної роботи, або хендмейд (handmade), — це унікальне мистецтво, яке, крім естетичного та морального задоволення, може стати джерелом основного заробітку. Особливо, якщо продавати свої вироби не лише в Україні, а й за кордоном.

Якщо вмієте гарно вишивати, в’язати, малювати, виготовля­ти вироби з дерева чи металу, але не впевнені, що це когось зацікавить, — ви помиляєтесь. Чотири роки E-Export School від Укрпошти безкоштовно до­помагає українським хендмейд-вироб­никам виходити на міжнародні онлайн-майданчики.

Приклад Наталії та Олександра Раді­чів, які ризикнули перетворити хобі на бізнес та продавати свої товари на одному з найвідоміших майданчиків Etsy, це класична історія успіху. Подруж­жя на власному прикладі показало: про­давати за кордон легко.

2015 року Наталія і Олександр вирі­шили привітати свого друга якось по-особливому. Їм спала на думку ідея — зробити handmade-блокнотик у стилі «Щоденник мандрівника». Для дизайну обрали тему «Аліса в країні див». Вийшло дуже гарно. Згодом виставили такий блокнот на продаж на Etsy, створивши магазин. Назвали його Sanati, що озна­чає Саша та Наташа.

На перше замовлення чекали дов­го — майже місяць. Коли воно надійшло, радості не було меж. Однак і хвилюван­ня не покидало, переймалися, чи сподо­бається клієнтці їхня робота. Незабаром від неї надійшов лист із проханням по­вернути гроші, бо блокнот їй не підійшов за розмірами. Наталія та Олександр по­годилися повернути гроші клієнтці. Два дні від жінки не було повідомлень. А по­тім надійшов лист із гарною звісткою: вона повідомила, що залишає блокнот, оскільки він припав до душі її племінниці.

З того часу у житті Наталії та Олексан­дра розпочався новий етап. Їхній бізнес набирав обертів: блокнотами стали ціка­витися дедалі більше людей.

«Першого місяця ми продали три блокноти, потім — п’ять, одинадцять, тридцять, п’ятдесят, а згодом мали і сто продажів на місяць». Блокноти ставали дорожчими.

На сьогодні подружжя продало понад 10 тисяч блокнотів, які розлетілись по всьому світові. Вони постійно вчаться чо­гось нового, сучасного, відкривають нові магазини (наприклад, вироби з дерева).

«Узгоджуємо із замовником всі деталі, специфікацію блокнота, розмір, зовніш­ній вигляд та внутрішнє наповнення. Час­то вони надсилають нам свої фотографії та малюнки для створення власного ди­зайну або беруть за основу наші дизай­ни та роблять невеличкі зміни», — розпо­відає Наталія.

«Наш партнер Укрпошта запропо­нував виступити у школі експортерів E-Export School, — розповіли підприєм­ці. — Украй важливо передавати свій до­свід, бо ти не тільки допомагаєш іншим, а й допомагаєш собі, відчуваєш натхнен­ня від того, чим займаєшся. Завдяки E-Export School багато людей в Украї­ні досягли успіху — відкрили власні мага­зини. І ми сподіваємося, що наш досвід стане у пригоді тим людям, які вміють створювати щось гарне, мають безліч нереалізованих ідей і, дивлячись на нас, відкинуть сумніви і розпочнуть власну справу».

Майданчики Etsy, eBay, Amazon та Shopify дають купу можливостей, а Укрпошта як надійний партнер все доста­вить та ще й навчить. E-Export School від Укрпошти та Програма USAID «Конкурен­тоспроможна економіка України» запус­тили серію освітніх роликів про легкий старт торгівлі на названих майданчиках. У відео герої, які вже досягли успіху, роз­повідають про відкриття онлайн-мага­зину та секрети того, як вивести його у прибутковий бізнес. Усі матеріали можна знайти на YouTube каналі Укрпошти.

Юлія Жук, газета «ВЗ»