Передплатити Підтримати

«Не здивуюся, якщо діти почнуть вчити на пам’ять вірш «шльопки»

Скандал виник через робочий зошит для 2 класу, в якому розмістили поруч з фотографіями Тараса Шевченка та Лесі Українки ... Дорофеєву і Монатіка

Фото підручника

Блогерка та журналістка Марія Мадзігон написала на своїй сторінці у Фейсбуці: «Підручник для 2 класу: діти мають знати не тільки Лесю і Тараса, а й отих двох? Як Міністерство освіти і науки України це пропустило? Як вони це пояснять? Мені 21, не відчуваю себе „старою“. Розбираюсь у трендах. Але чула, що цей чоловік — Монатік. З творчістю незнайома. Що за жінка — не знаю. Ці особи не можуть для мене стояти в одному ряду з Тарасом Шевченком і Лесею Українкою…».

Під дописом Марії про популярних серед молоді співаків Монатіка і Дорофеєву, фото яких стоять в однму ряду з фотографією Лесі Українки і Тараса Шевченка, десятки обурливих коментарів. Усі просять оприлюднити видавництво і автора навчального видан­ня. З’ясувалося, що це робочий зошит за 2 клас «Я до­сліджую світ» київського видавництва «Грамота». Автор — Юлія Шумейко.

«З наступного навчального року, мабуть, в обов’язкову програму української літератури увійде ви­вчення безсмертних творів Потапа про чучундру та не­тлінний шедевр про танцующую мокрую дєвочку ви­датного лучанина Монатіка, — йдеться в одному з таких дописів. — Куди котиться країна?».

«Чим же ці персони вiдзначились, що мають пра­во бути поряд з корифеями украiнської лiтератури? Не здивуюся, якщо наступного року дiти почнуть вчити на пам’ять вiрш про «шльопки», — читаю в іншому комен­тарі.

«Хіба Монатік чи Дорофеєва є представниками укра­їнської культури? Співають російською! Шевченко і Леся Українка — генії, а оте — дешеві фіґлярі», — обурю­ється дописувачка.

«Попса керує країною», — пишуть прості люди, а що про це думають фахівці?

Філолог Ксенія Бородін каже: «Не вважаю, що це аж таке погане завдання. (Дітей просять назвати укра­їнців, зображених на світлинах. Та розказати, що про них відомо. — Авт.).Це видання для другого класу і мета цього завдання, щоб дитина почала говорити речення­ми, структурно. Ми бачимо людей з різних епох. Збере­жена гендерна рівність — два чоловіки та дві жінки. Так, звичайно, є інші сучасні постаті. Але чи діти їх знають? А тут школярі можуть порівняти, наприклад, жінку XIX ст. та ХХI ст. Аналізуючи навчальні видання, треба розумі­ти, якою є навчальна та виховна мета, пов’язана з цим предметом».

«Люди дуже обурюються, що попса керує країною», — кажу.

«А хто у нас президент? Хто у нас Герої України?..» — риторично запитує філолог.