Передплатити Підтримати

Хочеш дослідити середньовічний Львів? Ставай на самокат!

Дослідити середньовічний Львів на самокатах туристи безкоштовно мали змогу у ці вихідні, у Міжнародний день туризму

з правил екскурсій на самокатах – збирати невеличку групу туристів, які добре вміють кататися на популярному транспортному засобі. Фото автора

Останніми роками у Львові, як туристичній мецці України, екскурсійних програм на будь-який смак і гаманець. Щоб йти в ногу з часом і запропонувати туристам щось новеньке та оригінальне, група креативних людей на чолі з гідом Орестом Хімчаком запровадила екскурсії на електросамокатах. Дослідити середньовічний Львів на самокатах туристи безкоштовно мали змогу у ці вихідні, у Міжнародний день туризму. До екскурсійної групи приєдналася і журналістка «ВЗ».

Годинна мандрівка центром Львова на само­катах існує уже три міся­ці. Ціна такої екскурсії — 200 гривень, з яких 100 гривень — вартість оренди транспорт­ного засобу. Екскурсія попу­лярна, особливо серед моло­ді та іноземців. Орест Хімчак каже, це добра альтернати­ва для тих туристів, які у міс­ті Лева не вперше і яких важ­ко здивувати.

Гід з багаторічним стажем Орест Хімчак. Фото автора

Телефоную організаторам «самокатної екскурсії». На другому кінці дроту насампе­ред уточнили, чи вмію ката­тися на самокаті.

Оскільки ніколи не ката­лася на цьому популярно­му виді транспорту, органі­затори екскурсії запросили на дводенний майстер-клас. Погоджуюся. Місце зустрі­чі — площа біля пам’ятника Тарасові Шевченку. Як вия­вилося, опанувати самокат — справа не з легких… По­трібно тримати баланс, вміти правильно «газувати» і галь­мувати, аби не травмувати­ся. Із білою заздрістю диви­лася на підлітків, які не лише вміло їздили, а й демон­стрували «стрибки» на тран­спортному засобі. Орест Хімчак каже, професійні са­мокати американського ви­робництва хоч і комфортні в користуванні, але вимага­ють хороших навичок водін­ня. Smart-самокат (розумний транспортний засіб, заряду батареї вистачає на 65 кіло­метрів, а це значно більше, ніж на інших самокатах) до­бре адаптовується до львів­ської бруківки і легко долає вулиці зі стрімкими підйома­ми.

Перші навички їзди я про­демонструвала через дві го­дини навчання. Оскільки до­пустити до екскурсії можна лише тоді, коли інструктор скаже «п'ять балів», мене за­просили на ще одне навчан­ня.

І ось приходжу на екскур­сію, де зібралися переважно туристи з інших міст країни. Нам видають самокати, нага­дують правила безпеки. Від проспекту Свободи рушаємо до першого об’єкта — Будин­ку вчених. Їдемо велосипед­ними доріжками, де їх немає — по тротуарах. Попереду — екскурсовод Орест, який час від часу оглядається, чи хтось не відстає з його гру­пи. Біля Будинку вчених зупи­няємося, і нам розповідають про «фішки» історичної будів­лі. У давнину тут працювало казино. Будівлю звели про­відні віденські архітектори — автори проєкту оперного те­атру в Одесі. Також у Будинку вчених працював офіс Спілки архітекторів. Інтер’єри будів­лі використовували для кіно­зйомок, зокрема для фільму «Д'Артаньян і три мушкете­ри». Саме тут Д’Артаньян під­німався сходами до кардина­ла зіграти партію в шахи.

Далі вирушаємо до палацу Потоцьких і до собору Свято­го Юра. Ще трохи прогуляли­ся на самокатах вуличками центру. Екскурсія пройшла на одному диханні…

«Екскурсія на самокатах значно краща, ніж піша, — пе­реконує Орест Хімчак. — На самокатах можна відвіда­ти більше об’єктів, ніхто не втомлюється, бо не йде піш­ки, а їздить. Перед кожною екскурсією перевіряємо тех­нічний стан самоката».

Орест прогнозує, що за рік-два кожен третій львів’янин, який не має авто чи велосипе­да, придбає самокат. Напри­клад, екскурсовод доїжджає з центру додому (мешкає на вул. Коновальця) за вісім хви­лин. Якщо їде трамваєм — мі­німум пів години.