Передплатити Підтримати
  • You are here:
  • Високий Замок
  • Статті
  • Наталія Тімко: «У салонах краси не варто пропонувати цукерки у вазочці та давати каву у скляному посуді. Це шлях інфікування».

Наталія Тімко: «У салонах краси не варто пропонувати цукерки у вазочці та давати каву у скляному посуді. Це шлях інфікування».

Лікар-інфекціоніст вважає, що зараз найважливіше - не втратити контролю над ситуацією.

Головний епідеміолог Львівщини, лікар-інфекціоніст Наталія Тімко

Про ситуацію із захворюваністю на COVID-19 на Львівщині, про роботу перукарень, про прогнози на найближчий час і хворих в інфекційній лікарні розповідає кореспонденту «ВЗ» головний епідеміолог Львівщини, лікар-інфекціоніст Наталія Тімко.

— Насамперед, якою є зараз ситуація в області із захворюваністю на COVID-19?

— За останню добу маємо нових 50 осіб з підтвердженим діагнозом. Найбільша цифра останнього тижня за день — 65 нових випадків за одну добу.

— Ситуація не поліпшується?

— В області захворюваність збільшується. В середньому за день лабораторії роблять 313 тестів, на вихідні ця цифра трохи менша — 190−220.

Люди безпечні, ігнорують карантин, а це все дуже серйозно. Зважаючи на те, як мамочки з візочками сидять на лавочках у дворі і відкрито контактують між собою, якщо хоча б одна з них виділяє вірус, то усі, хто на лавочці, вже уражені. Львів пішов на карантин тоді, коли випадків захворювання було один чи два на все місто. Зараз приріст — 50 за останню добу, рівень небезпеки значно вищий. Завдяки тому, що вчасно було вжито карантинних заходів, ми не повторили сценарію Іспанії, Італії, США. Важливо зараз не втратити контролю над ситуацією.

— У людей з підтвердженим позитивним діагнозом на коронавірусну інфекцію симптоми класичні: підвищена температура і кашель? Чи є нюанси?

— Ні, є люди, які отримують позитивний результат і не мають взагалі жодних симптомів. Є багато тих, які мають аносмію — втрату запаху і смаку. Таких носіїв цього вірусу найбільше. Є й такі, у кого хвороба починається з втрати запаху і смаку, а потім з'являється задишка й інші неприємні відчуття: комусь здається, що тисне у грудях, інші мають такі відчуття, ніби на собі щось важке тримають, хтось скаржиться, що не може вдихнути на повні груди… Таких людей є багато. Але найбільш небезпечними є ті, хто думає, що здоровий, ходить на роботу, зустрічається з людьми і таким чином наражає на небезпеку велику кількість людей, бо є безсимптомним носієм вірусу.

— Почали працювати перукарні. Там також можуть бути безсимптомні носії вірусу?

— Якщо перукар виділяє коронавірус, хоча сам про це не знає, то не допоможе навіть маска на його обличчі. Якщо маска відставатиме від носа чи пропускатиме повітря під підборіддям, а перукар перебуває, якщо стриже людину, на відстані ближчій за один метр від клієнта, то для людини, яку підстригають, це може становити загрозу. Тому людина, яка йде у перукарню, повинна подбати про те, щоб мати щільно прилягаючу маску. Поки що не передбачено перевіряти стан здоров’я перукарів. У перукарні, звісно, має бути відстань між кріслами. Якщо зазвичай у залі працювало 5−6 майстрів, тепер має бути удвічі менше. Пропускна здатність між людьми має бути така, щоб після кожного відвідувача можна було провести вологе прибирання з використанням деззасобів. Щоб подіяв деззасіб, має пройти час, тому варто між клієнтами робити «вікно» хоча би на 15 хвилин, щоб провітрити і поприбирати приміщення. та щоб люди, які виходять, не зустрілися з тими, хто приходить. Мінімізувати контакти.

— Кажуть, небезпечні кондиціонери, бо назбирують на себе віруси, мікроби. Тому коли працюють, то це все починає циркулювати у зачиненому приміщенні…

— Кондиціонери треба правильно експлуатувати, періодично чистити, замінювати фільтри. Немає загальних рекомендацій не вмикати чи позбуватися кондиціонерів з метою профілактики коронавірусу. Головне — частіше провітрювати приміщення.

Перед початком робочого дня усім працівникам слід поміряти температуру. Якщо у когось вона підвищена, таку людину відсторонити від роботи і контактів з людьми. Якщо ще є кашель, нежить і інші симптоми, зрозуміло, така людина працювати не може. Якщо вдома, наприклад, у перукаря хворий чоловік, має ознаки ГРВІ, перукар теж не повинна виходити на роботу. При вході у салон краси повинен бути розміщений дозатор з антисептиком, бажано з концентрацією спирту не нижче 60 градусів. Обов’язково дозатор, а не лити на руки, — мінімізувати контакти з поверхнею. Не повинно бути зони очікування, тобто записувати клієнтів треба таким чином, щоб люди між собою не зустрічалися. За виключенням: якщо привели стригтися дитину, то тато чи мама (одна лише особа!) можуть зачекати. Треба організувати роботу так, щоб працівники контактували між собою якнайменше: чай і каву на кухні варто пити по одному, щоб не було скупчення людей.

— Скільки може бути одночасно людей у салоні?

— Все залежить від площі приміщення. На 10 кв. м. — одна особа.

Між кріслами клієнтів має бути мінімум два метри.

— Якщо ви підете у перукарню, як до цього готуватиметеся?

— Піду у респіраторі. Костюм захисний вбирати не буду (сміється — Авт.), але респіратор — обов’язково. Хоча найближчим часом у перукарню не піду. Варто ще почекати. Але якщо великий просторий салон, у якому регулярно провітрюють, уночі вмикають кварцову лампу, працює одна чи дві людини з перукарів, персонал у масках чи респіраторах, всіх засобів безпеки дотримуються, то, можливо, у такий салон можна піти. Якщо ж це закапелок, як колишня однокімнатна квартира, то не рекомендую. Чим вища стеля, тим краща вентиляція повітря. Відчинені вікна — менший ризик інфікування за умови, що перукар, який обслуговує, здоровий.

— А через гребінці, фени, щітки для волосся вірус не передається?

— Ні, якщо клієнт не кашляв на щітку чи гребінець. Усі засоби для роботи слід дезінфікувати, як це роблять у перукарнях і салонах краси. Більшу небезпеку становлять поверхні, до яких клієнт може доторкатися. Ніяких журналів і кави-чаю для клієнта. Навіть цукерки у вазочках не варто пропонувати, бо одна людина доторкнеться до цукерок, потім інша розгортатиме обгортку, до якої вже хтось торкався. Ніби дрібничка, але це — шлях передачі вірусу. Зрозуміло, чай клієнту — в одноразовому посуді, а не в горнятках зі салону, які миють. Ручки дверні — дезінфікувати після кожного клієнта, щоб мінімізувати ризики інфікування. У туалеті — паперові рушнички, одноразове мило або рідке з дозатором.

— Перукарні повинні пройти якісь навчання, як все правильно робити, щоб нікого не інфікувати в умовах карантину?

— Для власників перукарень написані інструкції. Варто їх роздрукувати.

— Колись перевіряли, чи виконують усі вимоги санепідемслужби перукарні. А тепер як?

— В умовах карантину ніхто нікого не перевірятиме, тому все — на совісті працівників, власників салонів, адміністраторів і відповідальності клієнтів.

— У Львівській обласній клінічній інфекційній лікарні зараз перебувають дуже важкі хворі на COVID-19?

— Реанімація розрахована на шість ліжок, а маємо десять хворих. Додатково розгорнули ще чотири ліжка. Більше десяти хворих наша реанімація не прийме. Це люди у критичних станах. Є інші хворі у важких станах, які лікуються у відділеннях лікарні. Їх загалом 22 пацієнтів. Усі вони з атиповими пневмоніями — ускладненням коронавірусної інфекції.

Фото Наталії Тімко

  • You are here:
  • Високий Замок
  • Статті
  • Наталія Тімко: «У салонах краси не варто пропонувати цукерки у вазочці та давати каву у скляному посуді. Це шлях інфікування».